رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ واحد صنعتی و معدنی در استان با رفع موانع تولید در سال۹۸ به چرخه تولید بازگشت.  

صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سجاد رستمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری دوشنبه اول اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۸ واحد صنعتی شامل بسته‌بندی آب معدنی، لوله پلی‌اتیلن، سیم و کابل، تولید قطعات قالب پلاست و ذوب و ریخته‌گری است که در شهرستانهای شهرکرد، بروجن، کوهرنگ و فارسان فعال شده است.  

وی ادامه داد: همچنین ۵ واحد معدنی از معادن راکد استان نیز فعال شد و تعداد معادن فعال در استان به ۹۰ واحد معدنی افزایش یافت.  

رستمی تصریح کرد: هدفگذاری‌های این سازمان در سال جاری که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز به همین تعداد واحد صنعتی و معدنی غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگردد.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری چند طرح مهم صنعتی در استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: پتروشیمی لردگان، واحد فولادسازی فولاد سفید دشت، سیمان لردگان و استحصال منیزیت از دولومیت، از جمله این واحدها به شمار می‌رود.  

رستمی ابراز امیدواری کرد، با تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی جدید در این استان زمینه اشتغال برای ۴ تا ۵ هزار نیروی کار فراهم شود.  

چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.  

این استان در برخی از محصولات از مانند چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان، محصولات خانگی و برخی محصولات دیگر در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.  

کد خبر 502952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha