همشهری آنلاین: ایران به عنوان نایب رئیس اتحادیه بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه (ADFIAP) برگزیده شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضوی مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اعلام این خبر افزود: در سی و یکمین اجلاس اتحادیه بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه (ADFIAP)،‌ ایران از میان 37 کشور عضو این اتحادیه به عنوان نایب رئیس برگزیده شد.

وی گفت: اتحادیه ادفیاپ 87 عضو داشت که روز گذشته با پذیرش 5 عضو دیگر این عدد به 92 رسید.

رضوی افزود: همچنین در جلسه هیات مدیره اتحادیه بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه، مدیر عامل بانک صنعت و معدن به عنوان نایب رئیس این اتحادیه برگزیده شد که این مهم افتخاری برای کشورمان است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اضافه کرد: در سی‌امین اجلاس اتحادیه بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه که در هانوی ویتنام برگزار شد، مجمع عمومی این اتحادیه به اجماع، رای به برگزاری اجلاس سی و یکم از نهم تا دوازدهم اردیبهشت در تهران داد.

رضوی با بیان اینکه همه شرکت کنندگان در این اجلاس با هزینه خودشان به ایران آمده‌اند،‌ خاطر نشان کرد: پذیرش برگزاری اجلاس سی و یکم در تهران، نشانه اجماع و نظر مثبت نظام بانکی بین‌المللی به نظام بانکی و قدرت کارشناسی ایران است.

نایب رئیس اتحادیه بانک‌های توسعه‌ای آسیا و اقیانوسیه (ادفیاپ) همچنین تصریح کرد: انتخاب تهران به عنوان محل برگزاری اجلاس سی و یکم - آنهم با حضور کشورهای بزرگی چون ژاپن، قزاقستان، فیلیپین و چندین کشور دیگر- و نیز انتخاب مدیر عامل بانک صنعت و معدن به عنوان نایب رئیس اتحادیه در واقع نشان دهنده توجه جدی این کشورها به نظام بانکی ایران و حمایت از آن است.

کد خبر 50295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز