مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا در قزوین از آغاز فعالیت مشاغل با ریسک متوسط از جمله واحدهای صنفی مستقر در مراکز تجاری و بازارهای مسقف از اول اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: مشاغل پرخطر همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

آغاز فعالیت مشاغل با ریسک متوسط

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی شامگاه یکشنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۹، در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور مسئولان کمیته‌های هفتگانه در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: فعالیت کسبه و اصناف با ریسک متوسط به صورت کاملاً مدیریت شده و تحت شرایط خاص از اول اردیبهشت ماه از سرگرفته می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ساعت فعالیت پاساژها و بازارهای مسقف تا ۱۸ عصر تعیین شده و با افرادی که بعد از این ساعت فعالیت کنند برخورد خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: باوجود اعلام بازگشایی پاساژها و بازارهای مسقف، اگر فعالیت با ریسک بالایی در این اماکن وجود دارد لازم است همچنان تعطیل بماند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: مساجد، بقاع متبرکه و اماکن متبرکه تا نیمه اردیبهشت تعطیل هستند.

حبیبی افزود: صنوفی که در رده مشاغل پرخطر هستند و باید کماکان تعطیل باشند، شامل سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، طباخی‌ها، فست فودها (فقط مجاز به ارایه غذای بیرون بر)،  گرمابه، سونا و ماساژ، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و کافه تریاها هستند.

وی  در خصوص فعالبت کارکنان ادارات نیز گفت: دو سوم کارمندان ادارت نیز باید مطابق قبل در محل کار حاضر شده و یک سوم مابقی به شکل دورکاری فعالیت‌های خودشان را انجام دهند و یا از مرخصی استفاده کنند.

حبیبی با بیان اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قزوین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل خواهند بود، گفت: اماکنی همچون استخرها و باشگاه‌های ورزشی که خطر ابتلا به ویروس کرونا بالا است تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل خواهند بود.

این مسئول تاکید کرد: کمیته بازرسی با محوریت اداره کل بازرسی استانداری و با حضور بازرسان دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت، نیروی انتظامی، تعزیرات و اتاق اصناف شکل گرفته که از واحدهای در حال فعالیت بازدید خواهند داشت و هر واحد صنفی که موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت نکرده باشد تعطیل و پلمب می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بر حفظ سلامت مردم در شرایط فعلی تاکید کرد و یادآور شد: هرگونه فعالیت باید با نهایت احتیاط و رعایت موارد بهداشتی انجام شود تا از خطر ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

کد خبر 502942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha