​استاندار تهران با اشاره به انجام غربالگری سلامت در زمینه کرونا از غربالگری سلامت بیش از ۹۶ درصد مردم شهرستان‌های استان تهران و ۷۰ درصدی شهر تهران خبر داد.

محسنی بندپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی اظهار داشت: غربالگری سلامت در این استان با همکاری فرمانداران شهرستان‌های استان تهران محقق شد.

وی ادامه داد: در این غربالگری بیمارانی که دارای ریسک بالا یا دارای علائم کرونا بودند، شناسایی و به پزشک معرفی شدند و در غربالگری مرحله دوم بعد از تست مثبت افراد، کسانی که در تماس مستقیم با فرد بیمار بودند، غربالگری می‌شوند.محسنی بندپی ادامه داد: در تهران نگرانی عمده ای که همچنان به قوت خود باقی است، حمل و نقل عمومی است. در تهران به عنوان کلانشهر با تراکم جمعیت و تنوع فعالیت، میزان رفت و آمد زیاد است که در این زمینه یکی از وسایل حمل و نقل عمومی، مترو است که فضای بسته آن نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و پیشنهاد شد تا جایی که بتوان حجم نیروی انسانی شاغل در دستگاه‌های اداری کمتر شود که این پیشنهاد در جلسه عصر امروز هیات دولت بررسی می‌شود.

محسنی بندپی گفت: البته تا پایان اردیبهشت به ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسی اضافه می‌شود. ضمن اینکه کمک‌هایی صورت می‌گیرد تا اتوبوس‌هایی که به دلیل نداشتن قطعات یا نقدینگی در پارکینگ‌ هستند، دوباره فعال شوند تا رعایت فاصله گذاری فیزیکی داخل اتوبوس‌ها محقق شود.

استاندار تهران در مورد باز شدن پاساژها هم عنوان کرد: طبق نظر ستاد ملی مقرر شده تا پاساژها با رعایت شرایطی از جمله فعالیت تا ساعت ۱۸ عصر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند. اما رستوران‌ها و مراکز تجمعی در پاساژ همچنان بسته می‌مانند.

کد خبر 502877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha