بازارهای مالی هفته گذشته آمار اقتصادی منفی را نادیده گرفت و در عوض به بازگشایی اقتصادها متمرکز شدند که به معنای بهبود ریسک پذیری و فشارهای کاهشی روی قیمت طلا خواهد بود.

طلا هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اورت میلمان، کارشناسان فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوین در این باره به کیتکونیوز گفت: احساسات عامل بزرگتری نسبت به عوامل بنیادین هستند. درست است که دورنمای کلان فعلا برای طلا مساعد است اما تصور نمی‌کنم تا زمانی که در فاز احیای اقتصادی وارد شویم، این فلز ارزشمند در رادار توجه همه سرمایه گذاران باشد.

بخشی از خوش بینی ها در بازار تضعیف شد و در نتیجه هر اونس طلا که هفته گذشته به رکورد بالای ۱۷۸۰ دلار صعود کرده بود، با ریزش بیش از ۸۰ دلاری روبرو شد. در این بین، بازارهای سهام عملکرد خوبی داشتند و شاخص داوجونز آخرین بار رشد چشمگیری پیدا کرد.

بهبود ریسک پذیری که باعث کاهش قیمت طلا شد، پس از گزارشها درباره موثر واقع شدن یک داروی آزمایشی برای درمان بیماران کرونایی روی داد زیرا سرمایه گذاران امیدوار شدند اقتصاد آمریکا ممکن است زودتر از تصور قبلی بازگشایی شود.

به گفته تحلیلگران، فشارهای کاهشی روی قیمت طلا در هفته جاری بعید است کمتر شود با این حال معامله‌گران ممکن است به خرید در قیمتهای پایین تر بپردازند.

بسیاری از تحلیلگران عقب نشینی اخیر قیمت طلا را مثبت و برای تحکیم قیمت ارزیابی کردند. فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: طلا در مرز ۱۷۰۴ دلار با مقاومت کلیدی روبروست بنابراین در معاملات هفته جاری باید حواس همه به محدوده کلیدی ۱۷۰۰ دلار باشد. سطوح مقاومت بعدی در ۱۷۵۰ دلار و ۱۸۰۰ دلار قرار دارند.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که قیمت طلا پس از بازگشایی مرزها و آغاز احیای اقتصاد جهانی رشد چشمگیری پیدا کند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، در هفته جاری آمار اقتصادی از جمله شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا، شاخص مدیران خرید بخش تولید در آوریل و فروش خانه در مارس و همچنین سفارش کالاهای بادوام آمریکایی در مارس مورد توجه بازار خواهد بود.

کد خبر 502869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha