«در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام سال «جهش‌تولید» نامگذاری شده است، می‌کوشیم تا با جهش خدمت‌رسانی به شهروندان ساکن در منطقه، زیرساخت‌های زندگی شهری را در منطقه ۱۱ ارتقا بخشیم.»

نصراله ابادیان شهردار 11

همشهری آنلاین: فاطمه عسگری نیا: شهردار منطقه ۱۱ با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اولویت‌های‌کاری شهرداری منطقه در سال ۱۳۹۹ می‌گوید: «ارتقای شاخص‌های توسعه زندگی شهری در محله‌های مختلف منطقه ۱۱ از اولویت‌های‌کاری ما در سال ۱۳۹۹ خواهد بود و می‌کوشیم در این مسیر همه تلاش خود را به کار بگیریم. »
او با بیان اینکه در سال گذشته اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های پایتخت با عنوان پروژه «فرهنگی هنری رودکی» با جدیت از سوی شهرداری منطقه ۱۱ دنبال شد، اظهار داشت: «سال ۱۳۹۸ یکی از سال‌های خوب منطقه ۱۱ بود، ما در این سال توانستیم مطالعات انجام شده درباره پروژه‌های ویژه شهری را در منطقه اجرایی کنیم و در این مسیر موفق شدیم علاوه بر احیای بناهای ارزشمند و تاریخی محدوده، شاهد راه‌اندازی مجموعه‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی در «پهنه رودکی» باشیم. »
«نصراله آبادیان» ادامه داد: «عملیات اجرایی «پیاده‌راه شهریار» هم رو به پایان است و پیش‌بینی می‌شود با از سرگیری عملیات عمرانی در منطقه، شاهد تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه باشیم تا بتوانیم هرچه زودتر پذیرای شهروندان و دوستداران و اهالی فرهنگ و هنر در این پیاده‌راه باشیم. »
او در بخش دیگر سخنان خود به خدمات شهرداری منطقه ۱۱ در راستای بهسازی و احیای بناهای تاریخی و ارزشمند منطقه و تبدیل آنها به مجموعه‌های گردشگری در منطقه اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه در سال گذشته با همکاری بخش خصوصی شاهد احیای تعداد قابل توجهی از بناهای دارای ارزش تاریخی در منطقه بودیم. بناهایی که یا به‌عنوان انبارهای کالا از آنها استفاده می‌شد یا در حال تخریب بودند. اما امروز با تبدیل شدن به کافه، اقامتگاه‌های بومگردی و... با پذیرش گردشگران بومی و غیربومی، به تقویت حوزه گردشگری در منطقه کمک می‌کنند. »
شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: «احیای بناهای قدیمی و ارزشمند موجود در منطقه در سال ۱۳۹۹ نیز در دستور کار شهرداری منطقه ۱۱ قرار دارد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که تمایل به فعالیت در این بخش دارند، حمایت می‌کنیم. »
آبادیان در بخش دیگر سخنان خود از برنامه‌های شهرداری منطقه ۱۱ در بخش توسعه فضای سبز خبر داد و گفت: «امسال تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر کاشت ۴۵ هزار اصله نهال در معابر اصلی شهر و تملک بهره‌برداری از باغ «آگاهی»، زمینه بهره‌مندی مردم منطقه از فضای سبز را بیشتر کنیم. »
او در ادامه از توسعه مسیر سبز در منطقه خبر داد و افزود: «در سال جاری، ساخت مسیر دوچرخه در خیابان امام خمینی(ره) حدفاصل میدان حر تا میدان حسن‌آباد در اولویت‌کاری شهرداری منطقه ۱۱ قرار دارد. »
شهردار منطقه ۱۱ در ادامه با بیان این که مدیریت شهری در منطقه می‌کوشد از توان تخصصی نسل جوان و تحصیلکرده در اداره شهر بهره‌مند شود، اظهار داشت: «یکی از اولویت‌های‌کاری ما در سال جدید، ساخت مرکز «رشد و فن‌آوری‌های نوین شهری» با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ‌ها و ایده‌های نو و فناورانه با اولویت مجموعه‌های فعال در حوزه مدیریت شهری است. »
آبادیان در کنار همه اولویت‌هایی که در حوزه مدیریت شهری برای خود و همکارانش در منطقه ۱۱ تعریف کرده است، حوزه آسیب‌های اجتماعی را فراموش نکرده و می‌گوید: «در سال‌های گذشته ساختمانی برای تأسیس مرکز «پرتو» در منطقه در نظر گرفته شد که امیدواریم امسال با بهسازی این ساختمان و راه‌اندازی آن، زمینه بهره‌مندی کودکان‌کار منطقه از امکانات آموزشی و فرهنگی آن فراهم شود. »
 

کد خبر 502817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha