رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیل و بارندگی‌های فروردین ۹۹، ۲۴۲ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله یوسفی اظهار کرد: خسارت‌های سیل امسال در سه شهرستان بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین گزارش شده که مربوط به دوم و بیست و سوم فروردین ۹۹ بوده است.

وی افزود: میزان خسارت سیل در شهرستان مانه و سملقان ۲۲ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال، بجنورد ۱۱۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال و در اسفراین ۱۰۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال به ثبت رسیده است.

یوسفی اظهار کرد: در سیل روز ۲۳ فروردین ماه امسال به ۹۲۰ هکتار کشتزار و ۴۸ هکتار باغ خراسان شمالی خسارت وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین سیل این روز به هشت واحد دامداری در روستاهای اسفراین خسارت زد و به ۶۹ رشته قنات و ۳۵ کیلومتر جاده بین مزارع این شهرستان آسیب رساند.

یوسفی اظهار کرد: در شهرستان بجنورد هم ۴۰۲ هکتار کشتزار دیم و ۶۱ هکتار کشتزار آبی گندم دچار خسارت شد و چهار هکتار پیاز، چهار هکتار کلزا، سه هکتار باغ گردو، ۱۰ هکتار باغ بادام، ۱۰ هکتار باغ سیب و ۱۸۲ هکتار از تاکستان‌ها متحمل خسارت شد.

وی بیان کرد: در شهرستان بجنورد، سیل به ۴۷ واحد دامداری و ۱۱۵ کیلومتر جاده بین مزارع خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: از کشاورزان انتظار می‌رود برای جبران بخشی از خسارات حوادث طبیعی، از مزایای صندوق بیمه کشاورزی استفاده کنند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند. این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می‌شود.

کد خبر 502751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha