کارشناس و عضو سازمان بهداشت جهانی گفت: ۱۵ ماه به المپیک مانده و الان زود است که بگوییم این بازی‌ها نباید در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

المپیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، به دلیل شیوع ویروس کرونا و فشارهای جهانی از سوی ورزشکاران و مقامات کشورهای مختلف، المپیک توکیو یکسال به تعویق افتاد.

برایان مک‌کلوزکی کارشناس امنیت بهداشت جهانی در گفت‌وگو با رویترز درباره برگزاری بازی‌ها در سال ۲۰۲۱، اظهار داشت: زود است که بگوییم المپیک در سال ۲۰۲۱ برگزار نمی‌شود. ۱۵ ماه به این بازی‌ها مانده و بیشتر کارها برای المپیک انجام شده است.

وی افزود: واضح است که واکسن نه تنها برای المپیک که برای همه ما مفید است اما حتی بدون واکسن فکر می‌کنم اقدامات دیگری نیز وجود دارد که ما به آنها می‌پردازیم تا مطمئن شویم می توانیم بازی ها را با خیال راحت اجرا کنیم. اقدامات چالش‌برانگیزی است اما همان طور که گفتم زود است که الان بگوییم المپیک برگزار نمی‌شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن تا روز شنبه ۱۰ هزار نفر بوده که بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا در سازمان بهداشت جهانی گفت: برگزاری المپیک در سال ۲۰۲۰ بیشتر از چیزی بود که ما می‌خواستیم دولت ژاپن انجام دهد، وقتی این کشور خود نیاز به تمرکز روی مردم دارد. تغییر زمان بازی‌ها فکر خوبی بود بنابراین کاملاً ممکن است که شیوع بیماری در سطحی باشد که بدون خطر خاصی کنترل شود.

مک‌کلوزکی یادآور شد: ممکن است واکسن هم برسد بنابراین معالجه در دسترس خواهد بود. ما فقط باید به گزینه‌ها فکر کنیم و سریع نتیجه‌گیری نکنیم.

کد خبر 502738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha