مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از اجرای عملیات عمرانی بهسازی محیطی گذرهای شهید جاویدی (میرزا محمود وزیر)، هداوند و مدرس خبر داد.

گذر تاریخی میرزا محمود وزیر

به گزارش همشهری آنلاین، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که گذر شهید جاویدی (میرزا محمود وزیر) در محله امامزاده یحیی از گذرهای تاریخی و ارزشمند محله عودلاجان و تهران صفوی است، عنوان کرد: این گذر به علت توسعه‌های پی در پی شهری طی ادوار گذشته و عدم توجه به ارزش‌های بافت تاریخی مرکز تهران به تدریج کارکرد اصلی خود را از دست داده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: استقرار فعالیت‌های ناسازگار با سکونت (مانند کارگاه، تولیدی و انبار) باعث شده تا به مرور زمان شاهد کاهش شاخص‌های کیفیت زندگی و افت قابل توجه سکونت در این محدوده باشیم.

علی اکبری با اشاره به این که پروژه بهسازی گذر میرزا محمود وزیر با هدف احیاء استخوان‌بندی محله، ارتقای کیفیت محیطی و افزایش تمایل به سکونت در این محله تاریخی در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است، تصریح کرد: در اجرای این پروژه علاوه بر ارتقای کیفیت کالبدی فضاها و بازسازی بخش‌های از دست رفته، تأمین کارایی مطلوب، ارتقاء کیفیت محیطی، ایمنی و امنیت، گردشگری، مشارکت و همکاری نهادهای محلی برای بهبود وضعیت محله، حفظ و احیای میراث فرهنگی- تاریخی و هویت فرهنگی گذر جاویدی و محله امامزاده یحیی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار داشت: عملیات کف‌سازی گذرهای هداوند و مدرس و بهسازی زیرساخت‌ها در گذر تاریخی میرزا محمود وزیر(کوچه جاویدی) آغاز شده و تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته این مقام مسئول، انجام پروژه بهسازی گذر میرزا محمود وزیر در کنار پروژه‌های اجرا شده طی سالیان گذشته (همچون گذر امام‌زاده یحیی) منجر به تکمیل شبکه هم‌پیوندی از گذرهای تاریخی خواهد شد که می‌تواند خانه‌های تاریخی و عرصه‌های ارزشمند محله را به هم متصل کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با اتمام این پروژه، شاهد ارتقای کیفیت زندگی ساکنان و حضور بیش از پیش گردشگران در محله تاریخی عودلاجان باشیم.

کد خبر 502717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    هر شهرداری در تهران با ساخت یک پارک در یادها می ماند، در دوره آقای حناچی هم باید یک پارک یا چنارستان زیبا ایجاد کنند تا دوره شهرداری ایشان هم در یادها بماند. بهترین مکان در دره درکه یا اوین است.