مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اعلام کرد که طرح آموزش مجازی مراکز خدمات گردشگری برای ارائه خدمات مناسب در دوران پسا کرونا در این استان آغاز شده است.

آموزش مجازی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون محمدی گفت: برای پیشگیری از گسترش شیوع کرونا دوره‌های آموزش گردشگری در نیمه نخست سال ۹۹ به‌صورت مجازی دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به ابلاغ دفتر مطالعات آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برنامه‌های آموزشی در استان البرز و سایر استان‌ها در بازه زمانی ۶ ماهه اول سال جاری فقط با ارائه دروس نظری و دوره‌های آموزشی به‌صورت مجازی پیش‌بینی‌ شده است.

محمدی افزود: به درخواست مؤسسات آموزشی این استان دوره‌های آموزشی مجازی در قالب واحد پلتفرم مشترک ابلاغی برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند پس از ثبت درخواست و از طریق سایت اعلام‌شده به مراکز آموزشی نسبت به انجام آزمون فوق‌الذکر در دوره‌های آموزشی معین اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: با توجه به اهمیت آموزش متقاضیان بخش گردشگری و اهمیت این استان به لحاظ قابلیت‌های بالا در این زمینه رسیدن به جایگاه مناسب در بخش آموزش و توسعه منابع انسانی از اهداف اصلی این اداره کل خواهد بود.

 اکنون در استان البرز ۶۱ واحد هتل، هتل کاشانه، مجتمع اقامتی، مهمان‌پذیر و اقامت بوم گردی وجود دارد که در کلان‌شهر کرج ۱۱ واحد هتل چهارتاره، سه ستاره، ۲ ستاره و یک ستاره فعال است.

 همچنین در شهرستان طالقان سه هتل سه ستاره و ۲ هتل ۲ ستاره در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده است. همچنین در شهرستان ساوجبلاغ یک هتل کاشانه و در طالقان ۶ واحد فعال است.

 تعداد مجتمع اقامتی در کرج سه واحد، ساوجبلاغ ۲ واحد و طالقان را ۲ واحد دارد و ۶ واحد مهمان‌پذیر در کرج تاکنون راه‌اندازی شده است.

همچنین اقامت بوم گردی در کرج یک واحد، ساوجبلاغ ۲ واحد و طالقان هفت واحد فعال است.

 خانه مسافر در کرج چهار واحد و طالقان ۱۲ وجود دارد و شهرستان‌های اشتهارد، فردیس و نظرآباد نیز بدون هتل کاشانه و واحدهای اقامتی هستند.

 تعداد شاغلان در این واحدهای خدمات گردشگری ۳۷۱ نفر است.

واحدهای پذیرایی بین‌راهی با مجوز میراث فعالیت می‌کنند که در کرج ۷۱ واحد، ساوجبلاغ ۱۹ واحد، نظرآباد یک واحد، طالقان، یک و فردیس نیز یک واحد فردیس درمجموع با ۹۵۰ نفر اشتغال خدمات‌دهی می‌کنند.

 تعداد سفره‌خانه‌های سنتی کرج ۱۶ واحد، ساوجبلاغ چهار واحد، فردیس ۲ واحد و اشتهارد یک واحد دارد که افراد شاغل در این سفره‌خانه‌های سنتی تا قبل از کرونا ۱۵۸ نفر بوده است.

تعداد دفاتر خدماتی استان البرز ۱۳۸ واحد با ۵۵۲ نفر بوده و تعداد راهنمایان گردشگری آموزش‌دیده و رسمی در البرز ۴۵۰ نفر هست.

 تعداد پروژه‌های رفاهی و خدماتی در حال ساخت میراث فرهنگی استان البرز ۳۰ پروژه است که کارهای اولیه آن‌ها به لحاظ اعطای موافقت اصولی و معرفی به بانک‌ها انجام‌شده است.

 بیشتر این پروژه‌ها هتل پنج ستاره، سه ستاره و مجتمع گردشگری، اقامتی، تفریحی، پذیرایی، سفره‌خانه سنتی و طرح‌های بوم گردی است.

استان البرز حدود ۵۰۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد.

کد خبر 502695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha