۲۴۲ پرواز توسط ۳ شرکت هواپیمایی در سال ۹۸ به مقصد فرودگاه بجنورد انجام شده که از این لحاظ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرودگاه بجنورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مدیر فرودگاه بجنورد اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال ۹۸ از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمدابراهیم قدمگاهی گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۸۶۰ مسافر با پرواز وارد فرودگاه بجنورد شده و ۱۳ هزار و ۳۰۲ مسافر نیز خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۸۷ تن بار نیز با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و ۹۱ تن بار نیز به تهران انتقال یافته که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به ترتیب ۶۰ و ۸۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش تعداد پرواز و مسافر در حالی است که شیوع ویروس کرونا در اسفندماه ۹۸ باعث کاهش سفر و همچنین لغو شمار زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد شد.

هم اکنون شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد این فرودگاه شده به‌گونه‌ای که در هر هفته فقط یک و بعضا ۲ پرواز در مسیر تهران - بجنورد انجام می‌شود، این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر در هر هفته ۷ پرواز در مسیر تهران - بجنورد دارند اما به علت کاهش تعداد مسافر، عمده این پروازها لغو می‌شود.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم‌اکنون اغلب هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می‌شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ متر مربع است.

کد خبر 502652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha