گروه شهری: در حالی چهارمین همایش فرهنگی – گردشگری خلیج‌فارس به‌عنوان تنها برنامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای گرامیداشت 10 اردیبهشت‌ماه، روز ملی خلیج‌فارس، اعلام شده است که هیچ سرمایه‌گذاری در این برنامه حضور ندارد.

این در حالی است که مقالات طرح‌شده در چهارمین همایش خلیج فارس که عصر روز گذشته آغاز شده، همه در معرفی، استعدادیابی و تبدیل پتانسیل‌های بالقوه گردشگری به برنامه‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده است.

منوچهر جهانیان، دبیر همایش ملی خلیج‌فارس در این‌باره به همشهری گفت: این همایش با هدف استخراج راهکارهای اجرایی برای توسعه گردشگری و یافتن ابزارهایی برای ترویج صحیح گردشگری در این منطقه در قشم برپا می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از سرمایه‌گذاران دعوت نشده تا بتوانند در چنین فضایی حضور یافته و با دستاوردهای علمی – تحقیقاتی در این زمینه آشنا شوند تاکید کرد: ‌ما بیشتر برای حضور نخبگان و دانشجویان اقدام کردیم و اگر قرار به دعوت سرمایه‌گذاران بود باید منطقه‌آزاد قشم چنین اقدامی می‌کرد.

همایش 3 روزه فرهنگی – گردشگری خلیج فارس با دریافت 140مقاله آغاز به کار کرده است که با مشارکت معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سازمان منطقه آزاد قشم و مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان برگزار‌کنندگان این همایش هستند.

مقالاتی همچون بررسی جاذبه‌های مساجد حوزه خلیج‌فارس آن هم در سالی که ایران را سرزمین مقدس نامگذاری‌ کرده‌اند، در کنار مقاله‌هایی چون شناخت اکوتوریسم منطقه و نقش آن در گردشگری و اقتصاد حکایت از آن دارد که سرمایه‌گذاران به‌عنوان اعضای اصلی چنین همایشی غایب بوده‌اند و معلوم نیست بر چه اساسی باید در منطقه حاضر شوند و سرمایه‌گذاری کنند ، در حالی که هدف این همایش به گفته دبیر آن یافتن راهکارهایی برای اجرایی کردن طرح‌های گردشگری بوده است.

کد خبر 50261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز