مسئولان حوزه بهداشت و درمان درحالیکه درچند روز گذشته از سیر نزولی مبتلایان به کوید ۱۹ در برخی نقاط کشور خبر می‌دهند، حالا موضوع جدیدی موجب شده تا در اولین روز هفته نخست اردیبهشت ۹۹ اکثر مردم برای دریافت کمک حمایتی دولت از خانه‌های خود بیرون روند و جلوی دفاتر پیشخوان‌ها تجمع کنند.

تجمع دفاتر پیشخوان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس از گلستان، بعد از گذشت دو۲ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و جان باختن هزاران نفر از این بیماری و در حالی که مسئولان حوزه بهداشت و درمان طی چند روز گذشته از سیر نزولی مبتلایان به کوید ۱۹ خبر می‌دهند حالا موضوع جدیدی موجب شده تا در اولین روز هفته جاری اکثر مردم برای دریافت کمک حمایتی دولت از خانه‌های خود بیرون روند و جلوی دفاتر پیشخوان‌ها تجمع کنند.

بعد از اینکه مسئولان بهداشت و درمان در ۲ ماه گذشته به جد از مردم درخواست می‌کردند برای قطع زنجیره ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند حالا دولت در بسته حمایتی جدید خود و در روزهایی که شاهد شیب نزولی مبتلایان به کوید ۱۹ هستیم شرط برخورداری از این تسهیلات را تنها منوط به داشتن سیم‌کارت سرپرست خانواده به نام خود عنوان می‌کند امری که گویی تمام پنبه‌ها را برای جلوگیری از شیوع کرونا رشته کرد.

سرپرستان خانواده برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایتی کرونا باید سیمکارتی به نام خود داشته باشند و با ارسال پیامک به سر شماره ۶۳۶۹ تقاضای خود را برای دریافت وام ارائه دهند این مهلت تا ۳۱ فروردین ۹۹ اعلام شده بود.

از آنجایی که اکثر سرپرستان خانواده و سالمندان این نیاز که سیم‌کارتی به نام خود را داشته باشند احساس نمی‌کردند اما حالا برای دریافت وام یک میلیون تومانی حمایتی کرونا باید به دفاتر پیشخوان‌ها مراجعه کنند، امری که دوباره ترس از شیوع کرونا در کشور و استان را فراگیر کرده است.

امروز اکثر دفاتر پیشخوان‌ با صف‌های طویل، افرادی نزدیک به هم بدون رعایت فاصله اجتماعی و اغلب بی‌توجه به رعایت اصول بهداشتی مواجه بود در همین رابطه یک شهروند گلستانی که برای ثبت‌نام سیم‌کارت به یکی از دفاتر پیشخوان در سطح گرگان مراجعه کرده بود،  اظهار کرد: امروز از ساعت ۸ صبح برای ثبت‌نام سیم‌کارت به دفاتر متعددی در سطح شهر مراجعه کردم و در اکثر دفاتر جمعیت زیادی مشاهده می‌شد.

علی-ح تصریح کرد: مردم چندان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کردند، نزدیک به هم در صف‌های طویل ایستاده بودند و بعضی از آنها ماسک و دستکش نداشتند.

وی با بیان اینکه اکثر ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت سیم‌کارت را سالمندان تشکیل می‌دادند، افزود: این افراد بیشتر در معرض خطر و ابتلا به ویروس کرونا هستند در برنامه‌ریزی‌های مسئولان ما جای تفکر خالی است.

این شهروند گلستانی با انتقاد از زمان تعیین‌شده برای ثبت‌نام دریافت وام یک میلیون تومانی و شرط  داشتن سیم‌کارت به نام سرپرست خانواده گفت: چرا از روزهای گذشته داشتن سیم‌کارت سرپرست خانواده اعلام نشد تا امروز شاهد چنین ازدحامی در سطح شهر نباشیم.

وی گفت: چند روز بعد معلوم خواهد شدکه این صف‌های طولانی چه عواقبی به همراه داشت و چند نفر را به ویروس مبتلا خواهد کرد.

تمدید مهلت ارسال پیامک برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی

در پی تجمع امروز یکشنبه ۳۱ فرودین ۹۹ جلوی دفاتر پیشخوان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در خصوص اقدامات برای جلوگیری از چنین تجمعاتی گفت: امروز با تجمع‌های زیادی جلوی دفاتر پیشخوان برای ثبت‌نام سیم‌کارت سرپرستان خانواده به نام خود و ارسال پیامک برای دریافت وام یک میلیون تومانی مواجه بودیم.

احمدرضا احمدی تصریح کرد: برای جلوگیری از ادامه تجمع جلوی دفاتر پیشخوان  مهلت ارسال پیامک برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی تا هفتم اردیبهشت تمدید شده است.

وی گفت: مردم همچنین می‌توانند از طریق خدمات بر خط ثبت‌نام سیم‌کارت خود را از منزل انجام دهند امیدواریم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد ایجاد مشکلات در سلامت مردم نباشیم.

بنابر پیش‌بینی کارشناسان موج دوم شیوع کرونا در کشور از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ۹۹  خواهد بود با این وجود در چنین روزهایی شاهد تجمع مردم بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم به نظر می‌رسد قبل از اجرای طرح‌های حمایتی می‌بایست برای پیشگیری از چنین شرایطی برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.

کد خبر 502603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha