مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: سال ۹۸، ۲۳۵ هزار تن انواع محصول کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولید از کشاورزان استان همدان خریداری‌ شده است.

محصولات کشاورزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مجید مسلمی راد افزود: خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده و از افت قیمت جلوگیری می‌کند همچنین با کاهش واسطه‌گری در بخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس و شیر اختصاص دارد، اظهار کرد: خرید توافقی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید در سطح استان همدان انجام می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان اضافه کرد: از جمله خریدهای توافقی انجام‌ شده در سال گذشته می‌توان به حدود ۲۰ هزار تن شیر، ۴۱ هزار تن کنجاله سویا، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن گوجه‌فرنگی و ۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت علوفه‌ای اشاره کرد کما اینکه خرید ۳ هزار و ۱۰۰ تن یونجه، بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن سبوس، یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال نیز از دیگر محصولات کشاورزی بوده که به‌صورت توافقی از کشاورزان خریداری‌ شده است.

مسلمی راد خرید توافقی را در جهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره‌برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خریدوفروش محصولات کشاورزی است که درنهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اعلام این‌که خرید توافقی در تمامی شهرستان‌های استان همدان  انجام می‌شود، عنوان کرد: شهرستان ملایر با بیش از ۲۹ هزار تن خرید توافقی بیشترین میزان خرید توافقی را به خود اختصاص داده است.

مسلمی راد در ادامه به رویکرد افزایش میزان خریدهای توافقی انواع محصولات کشاورزی در سطح استان همدان اشاره کرد و افزود: سیاست خریدهای توافقی دارای کارکردهای مطلوبی در زمینه بازار رسانی محصولات کشاورزی است بنابراین افزایش سالیانه میزان خریدهای توافقی مدنظر این مدیریت قرار دارد و شبکه تعاونی‌ها نیز باید برای بازار رسانی محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات دارای مزیت هر شهرستان برنامه داشته باشند.

کد خبر 502587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha