یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
۰ نفر

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: ۴۸۷ واحد مسکونی در پی وقوع بارندگی و سیلاب‌های شدید فروردین ۹۹ در استان خسارت دیده است.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن حسینی افزود: از این تعداد ۲۷۳ واحد نیاز به بازسازی و ۱۵۲ واحد نیاز به تعمیر دارند، ۶۲ واحد باقیمانده نیز به لحاظ لوازم زندگی دچار خسارت شدند.

وی ادامه داد: خانه‌های خسارت دیده از سیل در شهرستان‌های کلات، تربت جام، باخرز، نیشابور، بجستان، گناباد، فریمان، جغتای، طرقبه شاندیز و بردسکن قرار دارند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: پیرو اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به شعبات شهرستان‌ها در نخستین ساعات وقوع سیل نیروهای بنیاد در مناطق آسیب‌دیده حاضر و نسبت به برآورد خسارت، کارشناسی، آمارگیری، تعیین درصد تخریب واحدهای مسکونی روستاها مانند بهانگر، آبرود (شهرستان داورزن) و رزداب (شهرستان خواف) و سایر روستاهای خسارت دیده شهرستان‌های تابعه استان اقدام کردند.

حسینی افزود: مقدمات اجرایی بازسازی واحدهای خسارت دیده از محل تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی انجام گرفته و به منظور تخصیص کمک‌های بلاعوض با دفتر مرکزی بنیاد مسکن و استانداری خراسان رضوی مکاتبه شده و مراتب در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهای خسارت دیده در روستاهای سیل‌زده واحدهای خشتی و گلی هستند که در خصوص بازسازی واحدها، مالکان خسارت دیده باید همکاری بیشتری داشته باشند.

او اضافه کرد: وضعیت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل توسط کارشناسان این بنیاد در حال بررسی است و مراتب به منظور تامین اعتبار به مبادی ذیربط ارسال خواهد شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی ۲۷ فروردین ماه از مناطق آسیب دیده شهرستان داورزن به‌ویژه روستاهای بهانگر، آب رود و سویز دیدن کردند و تصمیمات لازم در خصوص بازسازی واحدهای مسکونی اتخاذ و نسبت به تامین تسهیلات بازسازی اقدام شد.

حسینی گفت: علاوه بر تامین تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی، ماشین‌آلات سنگین شامل سه دستگاه کمپرسی، یک دستگاه لودر به منظور تخلیه گل و لای واحدهای خسارت دیده، به منطقه آسیب دیده از سیل اعزام شد.  

یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد آن غیرآپارتمانی است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع ۲۹ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا دارد.  

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

کد خبر 502564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha