مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد از ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در این استان با مشارکت یک سرمایه‌گذار خارجی خبر داد.

نیروگاه خورشیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی نمازی» در نشست سرمایه‌گذاری یزد اظهار کرد: مجوز سرمایه‌گذاری این نیروگاه از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور صادر شده و سرمایه‌گذار در حال فراهم کردن مقدمات کار و مکان‌یابی برای ساخت این نیروگاه است.

وی اظهار کرد:  ظرفیت تولید برق نیروگاه خورشیدی ۳۰۰ مگاوات است و سرمایه‌گذار مجوز لازم را دارد تا برق تولیدی را به صورت مستقیم به کشورهای همسایه ایران صادر کند.

نمازی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۳۰۰ میلیون یورو رو اعلام کرد و گفت: برای فرایند صدور مجوز این طرح، نشست‌های متعدد تخصصی برای  پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی، ارایه راهنمایی و مشوق‌های سرمایه‌گذاری و  اعتبارسنجی سرمایه‌گذار  از سوی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد انجام شده‌است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد بیان کرد: بر اساس پژوهش‌ها، بررسی‌ها و یافته‌های محققان ایرانی و خارجی، استان یزد به دلیل کویری بودن، بیشترین زاویه مناسب تابش نور خورشید را دارد؛ به همین دلیل به بهشت انرژی خورشیدی ایران معروف است و سرمایه‌گذاران خارجی استقبال خوبی از این بخش دارند.

کد خبر 502514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ن CA ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    1 0
    چرا از سرمايه گذاران داخلى استفاده نميشه!؟