معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت: مقدمات اخذ وام ۵۰ میلیون دلاری از بانک جهانی برای خرید خارجی تجهیرات مورد نیاز در مبارزه با کرونا با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی فراهم شده است.

تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کامل تقوی نژاد امروز ۳۰ فروردین ماه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۲۰۰۵ به این طرف برای اولین بار وام بانک جهانی را دریافت می کنیم که ۵۰ میلیون دلار است و مقدمات آن انجام شده و کارهای اولیه آن با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد انجام می شود و با همکاری سازمان بهداشت جهانی از این محل تجهیزاتی خریداری می شود.

وی افزود: ۱۳۰ میلیون یورو هم از بانک توسعه اسلامی برای برای تجهیز منابع گرفته می شود.

تقوی نژاد ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه نیز در اواخر سال ۹۸ حدود سه هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار داد. ۱۲۰۰ میلیارد تومان از از این اعتبار برای خرید دانشگاههای علوم پزشکی از محل خرید از شرکتهای داخلی هزینه می شود که شامل شامل کالاهای مصرفی و غیر مصرفی می شود.

وی گفت: علاوه بر آن حدود ۴۰ میلیارد تومان از طریق مشارکت مردمی در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است.خیرینی بودند که کمک کردند در شرایط فعلی برای جلب اعتماد مردم نماد نیکوکاری در بورس اوراق بهادار تعریف شده است.

این مسئول افزود: سهام کرونا یک  و کرونا دو تعریف شده است. در کرونا یک سهام خریداری می شود در اختیار دانشگاهها قرار می گیرد. در کرونا دو فرد سهام را می گیرد و منافع آن در اختیار نظام سلامت قرار می گیرد.

تقوی نژاد گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان هم به عنوان پاداش رئیس جمهوری برای کارکنانی که در صف اول مبارزه با کرونا بودند اختصاص پیدا کرد که قبل از عید انجام شد.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین با نظر وزیر بهداشت حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبار یک میلیارد دلاری صندوق ذخیره که با اجازه مقام معظم رهبری پرداخت شد، در بخش بهداشت در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد. ۱۹۵۰ میلیارد تومان هم در سال ۹۹ به وزارت بهداشت پرداخت شد و از ۱۱۰۰ میلیارد تومان هم از اعتبار ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

کد خبر 502445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha