تعداد مرگ‌های ثبت‌شده فقط در یک استان اکوادور در شش هفته از ۳۰۰۰ نفر به ۱۱۰۰۰ نفر افزایش یافت و آمار رسمی نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس مرموز کرونا را به چالش کشید.

تابوت‌هاي حمل جنازه‌هاي كرونا در اكوادور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در شرایطی که تعداد مرگ‌های ثبت‌شده در استان گوایاس در مرکز بحران شیوع کرونا از ابتدای ماه مارس فقط سه هزار نفر بود اما آمارهای تازه‌تر نشان می‌دهد در این شش هفته میزان مرگ و میر ۱۰۹۳۹ نفر بوده است. از آنجا که مقام‌های بهداشتی اکوادور اعلام کرده‌اند فقط ۴۲۱ نفر به خاطر ابتلا به کرونا مرده‌اند، جهش عجیب و غریب در تعداد مرگ‌های استان گوایاس آمارهای رسمی را به چالش کشیده و بر نگرانی و وحشت مردم از ویروس مرگبار افزوده است.

هر چند گفته می‌شود آمار مرگ و میر ناشی ار کرونا در سراسر اکوادور می‌تواند تا ۶۷۵ هم بالا برود اما کسی هنوز نمی‌داند دلیل افزایش هشت هزار نفری تعداد کشته‌ها در فقط شش هفته در یک استان این کشور چیست و سهم بیماری کووید-۱۹ در این آمار چقدر است.ماریا پائولا رومو، وزیر کشور اکوادور از احتمال بالاتر بودن نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در کشورش خبر داد و گفت: «آمار کشته‌های این بیماری بسیار بیش از رقم‌های معمول است.» گوایاکیل به عنوان بزرگ‌ترین شهر اکوادور در استان گوایاس واقع شده است.

اکوادور یکی از آلوده‌ترین کشورهای منطقه آمریکای لاتین است و زیرساخت‌های آن برای مبارزه با کرونا، درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ یا حتی دفن مردگان فراهم نیست. بسیاری از خانواده‌های عزادار ناچار شده‌اند جنازه عزیزان خود را نزدیک محل زندگی دفن یا در خیابان‌ها و بیایان‌ها رها کنند. با آمدن کرونا تعداد کشته‌ها ناگهان چنان افزایش یافت که شرکت‌های ارائه‌دهنده تابوت و خدمات کفن و دفن از عهده انبوه مراجعان برنمی‌آیند و همین امر بر تردیدها درباره درست بودن آمار قربانیان کرونا می‌افزاید.

بحران کرونا در گوایاکیل، پایتخت اقتصادی و تجاری اکوادور چنان گسترده و عمیق است که بر نگرانی‌های دیگر کشورهای آمریکای لاتین دامن زده و بسیاری از این کشورها کمینه‌ترین ابزار و امکانات را برای مبارزه با کووید-۱۹ ندارند. در اکوادور بازار تابوت‌های مقوایی رونق گرفته و دولت برای دور کردن جنازه‌های زمین‌مانده از محل زندگی مردم یک ساز و کار تازه اندیشیده است. تقریبا ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در اکوادور در گوایاس هستند و از آمار کلی ۸۴۵۰ بیمار، ۵۷۷۷ نفر سهم این استان است.

کد خبر 502430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha