شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در سیلاب اخیر که به دلیل شدت بارندگی‌های پنجشنبه گذشته رخ داد، استان‌های کرمان، هرمزگان، تهران، اصفهان، قم، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بیشترین خسارت را دیدند.

سيل و آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اسماعیل نجار درباره آخرین اقدامات در سیل اخیر اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های اواخر روز پنجشنبه در کرمان که تا ساعت ۴ بامداد روز جمعه ادامه داشت، شهرهای شهراد، گلبافت و نوجرد، دچار آسیب شدند.

وی بیان داشت: بر اثر وقوع سیلاب ۲۵ روستای این استان در محاصره سیل قرار گرفتند و برق و آب ۷ روستا قطع شد و راه‌های مواصلاتی ۲۰ روستا نیز مسدود شد.

به گفته نجار، بیشترین خسارت مربوط به شهر شهراد بوده که به دلیل ذوب برف و تاثیرات بارش باران با خسارت‌های بیشتری مواجه شد.

این مسئول افزود: تعدادی از منازل شهری و روستایی دچار آسیب شدند و به اراضی کشاورزی نیز خسارت‌هایی وارد شد و متاسفانه تعدادی از دام‌ها هم در این سیلاب از بین رفتند.

وی گفت:‌در حال حاضر امکانات امدادی در منطقه مستقر شده است و برای اسکان اضطراری نیز چادرهایی توزیع شده و هم اکنون راه‌های مواصلاتی بازگشایی شده است. آب و برق روستاها وصل شده و تنها آب و برق ۴ روستا مانده که در حال انجام است.

نجار افزود:‌ در سیل تهران هم در شهر پروند به دلیل توقف ۷ خودرو در مسیر دچار آسیب شدند که با کمک نیروهای محلی این خودروها رهاسازی شدند.

وی افزود: در استان هرمزگان هم با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها سد شمیل و نیان، با تمهیدات صورت گرفته مقداری از حجم آن تخلیه شد ولی متاسفانه میزان بارش‌ها زیاد نبود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد:در استان قم،‌ اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی سیلاب خسارت نداشت.

نجار گفت:‌در حال حاضر تیم‌های ارزیاب در استان‌ها برای برآورد میزان خسارت‌ها وارد شده اند.

وی افزود:‌ امسال به دلیل اینکه در سال گذشته بارندگی‌های زیادی داشتیم، اقدامات پیشگیری بیشتری از جمله لایروبی انحار و رودخانه‌ها صورت گرفت و دیواره سدها و رودخانه‌ها ارتقای کیفی پیدا کردند و مدیریت بحران بهتری صورت گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سال گذشته به دلیل اینکه ۱۷ سال خشکسالی داشتیم و بارندگی‌هایی به این حجم پیش‌بینی نشده بود، مشکلات و خسارت‌هایی به جا گذاشت. البته سیلاب در بعضی از مناطق حجم بیشتری نسبت به سال گذشته داشت ولی با اقدامات صورت گرفته خسارت‌های کمتری بر جا گذاشت.

کد خبر 502363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha