مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: مجموع برآوردهای اولیه از خسارت‌های سیل و سرمازدگی به مزارع و باغ‌های استان در سال جاری بیش از ۳۲ میلیارد تومان است.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین، عباس پورمیدانی شنبه ۳۰ فروردین در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی سه نوبت مزارع و باغ‌های استان تحت تاثیر خسارت‌های ناشی از سیل و تگرگ قرار گرفته است و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص برآورد خسارت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، تذکرهای لازم به بهره‌برداران و کشاورزان داده و راهکارهایی نیز برای جلوگیری از افزایش خسارت‌ها به آنان ارائه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: اما ازآنجاکه خسارت‌های ناشی از سیل، سرما و تگرگ به‌طور کامل قابل جلوگیری و مدیریت کردن نیست، ‌ به هر صورت خسارت‌هایی به کشاورزان استان وارد شد. این خسارت‌ها براساس ارزیابی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی رصد و در سطح ملی و استانی به اطلاع مسئولان و دستگاه‌های متولی رسید.

این مسئول تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی قم اقدام‌های لازم برای پیگیری جبران این خسارت‌ها که به زیرساخت‌های کشاورزی و محصولات کشاورزان استان قم واردشده است را در حد توان انجام خواهد داد. همچنین یکی از بهترین راهکارها برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل، سرمازدگی و تگرگ به مزارع و باغ‌ها، ‌ بیمه کردن زیرساخت‌ و محصولات است و ما از کشاورزان استان می‌خواهیم در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

کد خبر 502255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha