اقساط وام‌های ازدواج و قرض‌الحسنه مشمول دستورالعمل تعویق ۳ ماهه پرداخت قرار گرفته و جرایمی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

بانک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران تعویق سه ماه پرداخت اقساط وام‌ها در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ برای ۱۰ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته شده است.

حسن مونسان افزود: هتلداران، طباخی‌ها، فست‌فودها، قهوه‌خانه‌ها، تولید و توزیع کیف، کفش و پوشاک، آژانس‌های مسافرتی، مراکز آموزش و فرهنگی، مراکز ورزشی و تفریحی، مراکز فروش صنایع‌دستی و گردشگری جزو رسته‌های شغلی مشمول تعویق پرداخت اقساط و معاف از جرایم طی این مدت هستند.

وی ادامه داد: پرداخت اقساط وام‌های ازدواج و قرض‌الحسنه هم مشمول تعویق سه ماهه بوده و بانک‌هایی که تقاضای پرداخت اقساط طی این مدت را داشته‌اند از دستورالعمل مربوطه اطلاعی ندارند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: پرداخت اقساط وام مسکن و سایر وام‌های غیر از قرض‌الحسنه با سود و بهره خاص خود در این زمره قرار نمی‌گیرد.

مونسان افزود: برداشت از حساب یا درخواست پرداخت اقساط در رسته‌های شغلی یاد شده از طریق سامانه شکایات و بازرسی بانک‌ها قابل پیگیری است و شاکیان می‌توانند شکایت کتبی خود را از طریق سایت مربوطه اعلام کنند.
هم‌اکنون ۳۸ بانک و موسسه مالی اعتباری در استان خراسان رضوی فعال است که از این تعداد ۲۴ بانک با شورای هماهنگی بانک‌های استان تبادل اطلاعات دارند اما ۱۴ بانک با برخورداری از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منابع تبادل اطلاعات با این شورا ندارند.

کد خبر 502217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha