شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا به مرز ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شده و حدود ۹۳ هزار نفر در قاره اروپا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ از دست داده‌اند. تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان نیز از ۲ میلیون و ۱۳۵ هزار نفر فراتر رفته است.

آمار کرونا 29 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه اعلام کرد که از ظهر پنجشنبه تا ظهر روز جمعه ۸۹ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست دادند. به این ترتیب براساس آمار رسمی سیر نزولی آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در ایران ادامه دارد. بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ به ۴۹۵۸ نفر رسیده است. تعداد کل مبتلایان در ایران نیز تا روز جمعه ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر اعلام شده است.  بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران تاکنون بیش از ۳۱۹ هزار تست کرونا در ایران گرفته شده است.


«یورونیوز» آخرین اخبار و آمار از شیوع بیماری «کووید ۱۹» در روز جمعه ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • فرانسه ۷۶۱ مورد مرگ تازه ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرد

منابع بهداشتی و پزشکی در فرانسه شامگاه جمعه از ثبت ۷۶۱ مورد مرگ جدید ناشی از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته خبر دادند. شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه در مجموع به ۱۸ هزار و ۶۸۱ نفر افزایش پیدا کرده است.
بدین ترتیب فرانسه همچنان در جمع ۴ کشور دارای بالاترین مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در جهان باقی می‌ماند. بر اساس آمار ارائه شده طی دوره زمانی یاد شده ۲۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در فرانسه تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند که این میزان نسبت به مدت مشابه در روز پنجشنبه با کاهش همراه بوده است. با اضافه شدن نزدیک به ۲ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه شمار کلی مبتلایان در این کشور به بیش از ۱۴۷ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

  • ایتالیا با شمار بالای بیماران شفا یافته رکورد زد

ایتالیا روز جمعه از بهبود یافتن کامل ۲ هزار و ۵۶۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ ظرف بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد که این میزان از ابتدای شیوع این بیماری همه‌گیر تاکنون یک رکورد محسوب می‌شود.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع مطلع با این وجود ۵۷۵ نفر طی دوره زمانی یاد شده در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که با این احتساب شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در این کشور به ۲۳ هزار نفر نزدیک شده است.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به روز پنجشنبه کاهش محسوسی را نشان می‌دهد. با اضافه شدن ۳۴۹۳ مورد جدید ابتلا شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا تا شامگاه جمعه به ۱۷۲ هزار و ۴۳۴ مورد رسیده است.

  • خروج تدریجی از قرنطینه در سوئیس ضمن هشدار به حفظ تدابیر احتیاطی

دولت سوئیس روز جمعه از شهروندان این کشور خواست حتی در شرایط کند شدن روند شیوع ویروس کرونا تدابیر احتیاطی را همچنان در دستور کار روزانه خود قرار دهند.
بر اساس این گزارش مقررات وضع شده برای اعمال محدودیت‌های تردد و نیز توقف فعالیت کسب و کارها با توجه به کاهش میزان ابتلا و کنترل دولت بر بحران به تدریج تسهیل می‌شود. دولت اعلام کرده است که از ۱۰ روز آینده انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها از سر گرفته می‌شود و صاحبان برخی مشاغل از جمله باغبانان و فروشندگان وسایل باغبانی و نیز سلمانی‌ها و سالن‌های آرایش و زیبایی فعالیت خود را دوباره آغاز خواهند کرد.
دانیل کوخ،‌ نماینده دولت در وزارت بهداشت عمومی سوئیس که بحران شیوع کرونا را از نزدیک دنبال می‌کند ضمن تاکید بر این‌که کشورهمچنان با خطر افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ روبه‌رو است از شهروندان خواسته حتی پس از تسهیل مقررات و خروج تدریجی از قرنطینه فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کنند.
بیش از ۲۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون در سوئیس ثبت شده و بیش از ۱۳۰۰نفر نیز به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این کشور جان باخته‌اند.

  • شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در افغانستان به مرز هزار نفر نزدیک شد

وزارت صحت عامه افغانستان روز جمعه،‌ هفدهم آوریل/ ۲۹ فروردین از ثبت ۶۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. با احتساب آمار جدید تاکنون ۹۰۶ نفر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور نیز تاکنون ۳۰ نفر عنوان شده‌ است.

  • کرونا در اسپانیا؛ ۳۴۸ بیمار دیگر جان باختند

مقامات اسپانیا روز جمعه اعلام کردند که ۳۴۸ بیمار دیگر مبتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند. به این ترتیب تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در اسپانیا به ۱۹ هزار و ۴۷۸ نفر رسید.

  • شمار جان‌باختگان در بلژیک از ۵ هزار نفر فراتر رفت

مقامات بلژیک روز جمعه اعلام کردند که با مرگ ۳۱۳ بیمار دیگر در این کشور شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در بلژیک از ۵ هزار نفر فراتر رفته است. طبق اعلام مسئولان بلژیکی تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا در این کشور به ۵۱۶۳ نفر رسیده است. نیمی از جان‌باختگان را افراد مسنی تشکیل می‌دهند که ساکن خانه‌های سالمندان بودند.

  • رکورد مبتلایان روزانه در روسیه شکسته شد

روسیه روز جمعه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. بنا به اعلام مقامات روسیه شمار کل مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور از ۳۲ هزار نفر فراتر رفته است. 
مسکو پایتخت روسیه کانون اصلی شیوع این بیماری همه‌گیر در روسیه است. مقامات روسیه پیش‌بینی می‌کنند که این کشور طی دو تا سه هفته آینده به پیک (زمان اوج) شیوع ویروس جدید کرونا خواهد رسید.

کد خبر 502116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha