شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

«تکدی گری» همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی در کرمانشاه مطرح بوده و وجود تعداد بالای متکدیان به دلیل سخاوتمندی مردم و دلسوزی آن‌ها برای این افراد موجب شده تا این معضل همواره به شکلی پررنگ در کرمانشاه خود را نشان دهد، اما حالا دو ماهی می‌شود که در شهر کرمانشاه خبر چندانی از متکدیان نیست.

تکدی‌گری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این روزها که مردم کمتر در خیابان‌ها تردد می‌کنند و به خاطر خودداری در استفاده از پول نقد کمتر دست‌به‌جیب می‌شوند، بازار متکدیان حسابی کساد شده و کمتر می‌شود آن‌ها را در کوچه و خیابان دید.

با این شرایط به نظر می‌رسد کرونا باوجود تمام مضراتی که داشته در این‌یک مورد سودمند بوده و توانسته تکدی گری را در این دو ماه کاهش دهد، موضوعی که رئیس اداره اجراییات شهرداری استان کرمانشاه هم آن را تائید می‌کند و از کاهش متکدیان در سطح شهر خبر می‌دهد.

غلامرضا شهبازی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: شیوع این بیماری موجب شد تا تردد مردم در شهر کمتر شود و از طرفی به دلیل آلوده بودن پول نقد، مردم این روزها کمتر از اسکناس استفاده کرده و عمدتاً خریدهای خود را باکارت انجام می‌دهند و همین دو عامل موجب شده تا شاهد کاهش متکدیان در سطح شهر باشیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری هرساله متکدیان در ماه اسفند و در آستانه نوروز، گفت: اسفندماه سال گذشته با توجه به بحث شیوع این بیماری مقرر شد تا جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر انجام نشود، چراکه تجمیع این افراد در یک مکان می‌توانست خطر شیوع کرونا را به دنبال داشته باشد.

شهبازی با اشاره به نگهداری این افراد در محل اردوگاه چشمه سفید، گفت: با شیوع کرونا، اردوگاه به حالت قرنطینه درآمد، یعنی نه کسی از آن خارج‌شده و نه کسی به آن اضافه‌شده است و سایر متکدیان و معتادان متجاهر در سطح شهر جمع‌آوری نشدند.

وی افزود: در حال حاضر نیز کار جمع‌آوری متکدیان که تعداد آن‌ها بسیار کاهش پیداکرده به‌صورت محدود انجام می‌شود و متکدیان بی‌خانمان در گرمخانه‌ای در مجاورت اردوگاه شب را می‌گذرانند.

شهبازی تصریح کرد: در این اردوگاه با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ نفر تمام نکات بهداشتی و بحث فاصله‌گذاری رعایت شده و افراد هنگام ورود و خروج تب سنجی می‌شوند.

کد خبر 502113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha