دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

بابک پور‌عالی: فیروز حرف قشنگی در پایان بازی با پیکان زد: «بازیکنان استقلال نمی‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند!»

استقلال باز هم به پیکان باخت و جالب آنکه این بار هم 2 بر یک نتیجه را واگذار کردند، درست مثل بازی برگشت فصل گذشته. این چهارمین باخت متوالی استقلال به پیکان بود تا طلسم لعنتی باختن به این تیم همچنان برای آبی‌ها پابرجا بماند. برای استقلال فرقی هم نمی‌کند که روی نیمکت پیکان چه کسی به‌عنوان سرمربی نشسته باشد؛ چه یک مربی باتجربه مثل دارابینیان یا یک مربی جوان و کم تجربه همچون علی اصغر مدیرروستا.

خود مدیر روستا با اشاره به اینکه زمانی شاگرد فیروز کریمی، سرمربی استقلال بوده است، عنوان کرد: « قرار گرفتن برابر استاد، کار بسیار دشواری است. کریمی برای من خیلی زحمت کشیده است و تجربه‌های فوتبالم را مدیون او هستم؛ اما در فوتبال حرفه‌ای این مسائل همیشه وجود دارد. از این پیروزی خیلی خوشحالم، چراکه توانستیم به شرایط خود در جدول لیگ سامان دهیم.»

مدیرروستا که زمانی در حدود 15 سال پیش، شاگرد اول تیم فیروز کریمی بود و با گلزنی‌هایش، تیم پاس فیروز خان را قهرمان آسیا کرد، یکشنبه و در سومین تجربه مربیگری‌اش، فوت استاد را بلد بود و یازدهمین باخت فصل را به تیم بزرگ پایتخت تحمیل کرد. بله!‌ یازدهمین باخت فصل. باورش برای هواداران استقلال واقعا سخت است. حتی آن سالی که استقلال با رولند کخ آلمانی ضعیف‌ترین نتایج تاریخش را گرفت و در پایان فصل در مکان نهم ایستاد، آبی‌‌ها 10 بار باختند نه یازده‌ بار!

 در این شرایط شاید زیاد برای استقلالی‌ها مهم نباشد که تعداد گل‌های خورده‌شان از تعداد گلهای‌زده‌شان بیشتر شده، اما وقتی بدانیم این اولین باری است که گل‌آوراژ استقلال در تمام ادوار لیگ منفی می‌شود، بیشتر متوجه شرایط بحرانی آنها خواهیم شد.

حمله فیروز به بازیکنان آبی

اتفاق نادر بازی یکشنبه استقلال و پیکان، اخراج بیژن کوشکی در همان 10 دقیقه نخست بازی بود. فیروز که حالا دیگر یاد گرفته بعد از باخت چگونه در کنفرانس خبری مقابل خبرنگاران بشیند، ابتدا نسبت به همین اخراج زودهنگام واکنش نشان داد: « در هیچ کجای دنیا بازیکن تیم را ابتدای مسابقه و به خاطر چنین خطایی اخراج نمی‌کنند، اما داور این کار را انجام داد و باعث شد ما یکی از مدافعان اصلی خود را از دست بدهیم و ناچار به تغییر سیستم بازی شویم.»

فیروز در ادامه و در توجیه این شکست گفت: « متأسفانه بازیکنان استقلال دچار استرس شده‌اند‌، التبه بازی سنگین و 120 دقیقه‌ای برابر راه‌آهن نیز فشار زیادی به نفرات ما وارد کرد و زمان استراحت کافی هم در اختیار نداشتیم. به‌دلیل آنکه فاقد پتانسیل عالی هستیم مجبور شدم به چند بازیکن استراحت بدهم و چند بازیکن جدید را به میدان بفرستم. در مجموع اگر دقایق مسابقه را حساب کنید، ما90 دقیقه 10 نفره بازی کردیم و در دقایق پایانی قوای جسمانی‌ بازیکنان ما تحلیل رفت. به‌نظر من اخراج کوشکی باعث شد تمام مسایل تاکتیکی تیم ما به هم بخورد.»

فیروز سپس در مورد 2 گلی که خوردند، حرف زد: « روی گل اول پیکان هیچ بحثی ندارم؛ اما گل دوم حریف روی یک اشتباه کاملا‌ فردی بود. ما نباید این گل را به همین راحتی دریافت می‌کردیم. مهاجم حریف به آسانی از بین مدافعان ما عبور کرد و یک گل ابتدایی به ثمر رساند که پس از آن گل شیرازه تیم ما به هم ریخت. ناراحتی من از این است که روز قبل از بازی 40 دقیقه در تمرین با بازیکنان در همین مورد صحبت کرده بودیم.»

و بعد حملات کلامی فیروز به بازیکنان استقلال شدت بیشتری گرفت: « من فکر می‌کنم بازیکنان استقلال هنوز نمی‌دانند در چه تیم بزرگ و پرطرفداری بازی می‌کنند و باید چگونه در این تیم عمل کنند.» حسن ختام حرفهای فیروز هم تقریبا تکراری بود: « ما لیگ را از دست داده‌ایم. البته می‌توانستیم در این مدت نتایج بهتری کسب کنیم ولی تمام هدفمان قهرمانی در جام حذفی است و برای رسیدن به آن برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم.»

استقلال حال و روز خوشی ندارد و حالا فقط با انگیزه جام حذفی است که می‌ایستد و نفس می‌کشد.

اطمینان از شکست استقلال

این روزها هر تیمی استقلال را می‌برد، مربی‌اش در کنفرانس خبری می‌گوید؛ می‌دانستیم می‌بریم!

اصغر مدیرروستا هم با وجود کم تجربگی‌اش در پایان بازی با استقلال، با این جمله شروع کرد: « از پیروزی در این دیدار مطمئن بودم و بارها به بازیکنان گفتم اگر کمی بیشتر به دفاع استقلال فشار بیاورید آنها دچار اشتباه می‌شوند و می‌توانیم 3 امتیاز حساس این دیدار را کسب کنیم.»

مدیرروستا که در 3 هفته گذشته برای پیکان خوش قدم بوده و 2 پیروزی همراه با این تیم به دست آورده است، در ادامه به جریان بازی با استقلال اشاره کرد: « ما از ابتدا هم با هدف پیروزی به میدان آمده بودیم زیرا برای ماندن در لیگ برتر به این پیروزی نیاز داشتیم. پس از اخراج بازیکن استقلال هم تیم برتر میدان بودیم اما روی یک غافلگیری و صحنه‌ای که به‌نظرم خطا روی دروازه بان‌مان انجام شد، گل نخست را دریافت کردیم.

پس از این گل حملات زیادی را روی دروازه حریف تدارک دیدیم اما موفق به گلزنی نشدیم. البته در بین 2 نیمه به بازیکنان نقاط ضعف استقلال را گوشزد کردم که آنها هم با اجرای دقیق دستورات فنی در نیمه دوم موفق شدند ضمن جبران گل خورده، گل برتری تیم را هم به ثمر برسانند.»

با شکست استقلال مقابل پیکان، آبی‌ها با همان 38 امتیاز در مکان نهم باقی ماندند. پیکان هم با 36 امتیاز از پائین جدول فاصله گرفت و تا رده سیزدهم بالا آمد.

کد خبر 50211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز