مدیرکل دامپزشکی گلستان از صادرات بیش از ۱۴ هزار تن انواع فرآورده‌های خام دامی، در سال ۹۸ خبر داد.

فرآورده‌های خام دامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محرابی مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: اداره کل دامپزشکی استان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و حمایت از تولیدکنندگان صنعت دام و طیور استان، با نظارت‌های بهداشتی، اقدام به صادرات، ۱۴ هزار و ۱۷۵ تن، دام، طیور و نهاده‌های دامی کرده است.

او ادامه داد: این کالاهای صادراتی پای و پنجه مرغ، مرغ تخم‌گذار، تخم‌مرغ، جوجه یک‌روزه گوشتی، پودر صدف، خوراک آماده آبزیان، مرغ منجمد، محصولات لبنی و میگو، بوده است.

محرابی گفت: در سال گذشته از مرز ریلی اینچه برون واردات دام زنده، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های خام دامی با مجوز دامپزشکی وارد استان شده است که پس از بازدید و نمونه‌برداری و انجام اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای اجازه ترخیص و مصرف داده می‌شود.

او گفت: واردات، بیش از ۶ هزار دام زنده سبک و سنگین، از قزاقستان، بیش از ۹۱ تن، گوشت گاو، گوساله و گوسفند، از قزاقستان و مغولستان و سبوس گندم و جو دامی بیش از ۱۱ هزار تن از مبدأ قزاقستان، نیز در سال ۹۸ انجام‌شده است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: همچنین در سال گذشته ۱۷۱ هزار ۲۷۵ مورد گواهی حمل بهداشتی به‌منظور تردد کالاهای مرتبط با حوزه دامپزشکی و دام و طیور توسط اداره کل دامپزشکی استان صادرشده است.

کد خبر 501949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گلستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha