رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی اعلام کرد: سه هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج سال گذشته در این استان پرداخت شد که نسبت به پیرارسال ۶۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وام ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر هدایتی روز پنجشنبه ۲۸ فروردین با بیان این‌که تسهیلات پرداختی به ۱۰ هزار و ۸۷۸ نفر پرداخت شده، افزود: این در حالی است که در سال ۹۷ مجموعا ۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۱۳ هزار و ۴۲۳ نفر از متقاضیان پرداخت شده بود.

وی اظهار داشت: از مجموع تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته، بیشترین آن مربوط به بانک ملی با ۲ هزار و ۳۹ فقره و مبلغ ۶۴۸ میلیارد ریال، بانک کشاورزی با هزار و ۸۸۴ فقره و ۵۹۹ میلیارد ریال و صادرات با هزار و ۶۷۶ فقره و ۵۳۳ میلیارد ریال بوده است.

وی دلیل کاهش شمار زوج‌های بهره‌مند از تسهیلات ازدواج در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ را افزایش مبلغ تسهیلات دانست که پیدا کردن ضامن را برای افراد سخت‌تر کرده است.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی یادآور شد: هم اینک ۲ هزار و ۶۸۴ نفر از زوجین استان نیز پشت نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین افراد در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج نیز با هزار و ۲۵۷ فقره مربوط به بانک کشاورزی، ۵۴۶ فقره در بانک سپه و ۲۸۹ فقره در بانک ملی هستند.

هدایتی افزایش تسهیلات ازدواج از ۳۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری را مهمترین دلیل آمار بالای افراد پشت نوبت دانست و گفت: بسیاری از این زوجها برای استفاده از وام ازدواج با مبلغ بیشتر در سال جاری دریافت وام خود را به سال جاری موکول کرده‌اند.

وی گفت: تمامی زوجینی که تاریخ ازدواج آنها از اول فروردین ۹۶ به بعد باشد می‌توانند از تسهیلات ازدواج ۵۰۰ میلیون ریالی برای هر نفر در سال جاری بهره‌مند شوند.

هدایتی افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات از ۵ به ۷ سال و افزایش مبلغ تسهیلات به ۵۰۰ میلیون ریال را از مهم‌ترین تغییرات سال جاری دانست که منافع آن متوجه زوجین شده است.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی یادآور شد: این در حالی است که زوجین مشمول ماده ۵۲ ایثارگری می‌توانند تا ۲ برابر تسهیلات ازدواج برای هر نفر را دریافت کنند.

وی در عین حال یافتن ضامن وام را اصلی‌ترین مشکل زوجین دانست و گفت: هر فرد برای دریافت تسهیلات ازدواج باید ضامن معتبر که حقوق وی معادل چهار برابر اقساط وام‌گیرنده باشد، معرفی کند.

وی بیان کرد: به محض تکمیل پرونده مزدوجان، در ۴۸ ساعت وام به حساب آنان واریز می‌شود.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی با بیان این‌که مشکل و محدودیتی در پرداخت تسهیلات ازدواج نداریم، یادآور شد: این در حالی است که در سرفصل بانک‌ها شاید تا سه برابر نسبت مصارف به منابع قرض الحسنه هم پرداخت شود تا زوجین مشکلی در دریافت تسهیلات نداشته باشند.

کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی خراسان شمالی از ۱۳ بانک دولتی و نیمه دولتی تشکیل شده است.

کد خبر 501842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha