پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

شرکت اپل بالاخره از آیفون SE جدید با قیمت ۴۰۰ دلار رونمایی کرد.

آیفون SE

به گزارش همشهری آنلاین؛ این گوشی که در مدل پایه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی همراه است، قیمت ۳۹۹ دلاری دارد. از نظر ظاهری غیر از لوگوی پشتی فرق چندانی بین آیفون SE و ۸ وجود ندارد.

صفحه نمایش SE هم مانند آیفون ۸ طراحی شده یعنی ۴.۸ اینچ به همراه دکمه خانه و استفاده از فناوری Touch ID است. این طراحی که از زمان آیفون ۶ شاهد آن بوده‌ایم و حالا آیفون SE پنجمین نسلی است که همچنان بر مبنای همان طراحی ساخته شده است.

در حالت کلی SE همان آیفون ۸ است با این تفاوت که SE از دوربین، پردازنده و قیمت بهتری برخوردار است. شاید طراحی SE قدیمی به نطر رسد ولی اپل از پردازنده A۱۳ که در آیفون ۱۱ هم به کاربرده در این گوشی استفاده کرده است. از همین رو چون پردازنده آیفون ۱۱ در این گوشی به کار برده شده پس می‌توان از این بابت اطمینان داشت که تا دو یا سه سال دیگر بروز رسانی برای SE وجود خواهد داشت.

در مطالب قبلی به طور کامل درباره ویژگی‌های آیفون SE جدید بحث شد. اگر به امکانات SE نگاه کنید متوجه می‌شوید این یک آیفون اقتصادی با چرخه عمر خوب است. یعنی اینکه در مقایسه با دیگر آیفون‌ها که همگی لاکچری هستند SE می‌تواند یک انتخاب اقتصادی باشد. یادمان نرود که این گوشی از لحاظ سخت‌افزاری از آیفون ۸ قوی‌تر است. به عبارتی ساده این آیفون از ترکیب ظاهری آیفون ۸ و سخت‌افزاری آیفون ۱۱ می‌باشد.

شاید این گوشی باعث شود که ضرر مالی‌ای که اپل از بابت ویروس کرونا خورده است جبران شود. خلاصه اینکه احتمالا اون دسته از مردمی که آیفون دوست بودند میتوانند با با قیمت مناسب SE را خریداری کنند.

آیفون SE جدید از دو روز دیگر برای پیش‌خرید عرضه خواهد شد و تاریخ عرضه به بازار هم ۵ اردیبهشت ماه خواهد بود. مدل‌های دیگر این گوشی با حافظه داخلی بیشتر شامل مدل ۴۴۹ دلاری با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و مدل ۵۴۹ دلاری با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود.

منبع: The Verge

کد خبر 501742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha