استاندار گلستان با تقدیر از مردم استان در رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی گفت: ۷۰ درصد بیمارانی که با ظن ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند در وضعیت عمومی خوبی قرار داشته و آماده ترخیص هستند.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا از گلستان، هادی حق‌شناس در نشست با نمایندگان پویش‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه مقابله با کرونای گنبدکاووس اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ۲۶۰ بیمار با مشکلات حاد تنفسی در ۱۶ واحد درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اینک کمتر از ۱۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان به طور قطعی به کرونا مبتلا هستند.

استاندار گلستان افزود: در ابتدای شیوع این بیماری مشکل کمبود اقلام بهداشتی در استان مشهود بود اما با همراهی صاحبان صنایع و راه اندازی خط تولید ماسک، روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در گلستان ازسوی ۲ کارخانه تولید شده و نیاز استان به طور کامل تامین شد.

وی با قدردانی از کمک خیران برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی استان گفت: در اوج نیاز گلستان به دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی)، اتاق بازرگانی و خیران استان ۱۵۰ میلیارد ریال برای تهیه ۵۵ دستگاه کمک کردند که باید از همراهی آنان برای حل این مشکل قدردانی کرد.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست از همکاری سمن‌ها و پویش‌های مردمی پس از شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: این سازمان‌های مردم نهاد از زمان شیوع این بیماری تاکنون در کنار دستگاه‌های دولتی تلاش زیادی برای کمک به پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا و کمک به نیازمندان انجام می‌دهند.

نمایندگان سمن‌های مختلف گنبدکاووس در این جلسه، توزیع بسته‌های مختلف بهداشتی و سلامت و راه اندازی پویش بخشش اجاره‌بها با جلب موافقت ۱۷۰ مالک برای بخش اجاره یک تا سه ماهه ۳۷۲ واحد تجاری و مسکونی و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک را از جمله فعالیت‌های خود برشمردند و پیشنهاد نامگذاری یک خیابان در شهرهای استان به نام شهدای مدافع سلامت را مطرح کردند.

بر اساس آخرین آمار، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۲۷ فروردین به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور رسید که از این تعداد چهار هزار و ۷۷۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۹ هزار و ۹۹۳ نفر بهبود یافته‌اند.

کد خبر 501647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha