رییس قوه قضاییه به دادستان تهران دستور داد تا گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور در مورد ارز تخصیصی برای واردات کالا در شعبه اختصاصی به صورت ویژه بررسی شود.

سید ابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، طی هفته گذشته رئیس دیوان محاسبات کشور گزارشی در خصوص «تأمین ارز به نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی و غیر اساسی در سال ۹۷» که بابت آن بیش از ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار بلاتکلیف مانده و با وجود گذشت بیش از یک سال منجر به واردات کالا نشده است، به دفتر رئیس قوه قضائیه ارسال کرد که آیت الله ابراهیم رئیسی پس از خواندن این گزارش، بلافاصله به دادستانی تهران دستور داد موضوع به صورت ویژه در یک شعبه اختصاصی مورد بررسی قرار بگیرد.

 عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور که روز گذشته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از تفریغ بودجه سال ۹۷ پرداخت، طی اظهاراتی به رسیدگی به موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: مجموع ارزی که در سال ۹۷ به صرافی‌ها و واردکنندگان کالاهای اساسی و غیراساسی داده شده، ۳۱ میلیارد دلار بوده که از این رقم حدود ۴.۸ میلیارد دلار ما به ازای واردات کالا نداشته است.

وی افزود: همچنین قرار بوده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت مابه التفاوت قیمت ارز به حساب بانک‌های عامل واریز شود که با پیگیری‌های دیوان تا سال ۹۸ تنها ۲ هزار میلیارد تومان آن بازگشته و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار آن تاکنون بازنگشته است.

رئیس دیوان محاسبات افزود: در این پرونده هر میزان ارز که هر شخص حقیقی و حقوقی و دولتی و غیردولتی دریافت کرده را بررسی و مشخص کردیم که چه میزان کالا وارد شده و چه میزان تخلف صورت گرفته است.

کد خبر 501591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha