معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از احتمال آغاز به کار تمامی اصناف و مشاغل از اواخر اردیبهشت ۹۹ خبر داد 

کسب و کار

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، عباسعلی درستی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: هنوز ابلاغ ابلاغیه خاصی در مورد چگونگی فعالیت اصناف مختلف در کشور صادر نشده است و سایر اصناف نیز به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمالا از اردیبهشت ۹۹ مجاز به فعالیت باشند و شرایط بیماری هم در این خصوص تاثیرگذار است.  

درستی بیان کرد: فعلا بیماری کرونا تحت کنترل بوده، اما در صورت تغییر شرایط بیماری، ممکن است تصمیم‌های دیگری گرفته شود، فعلا شرایط مجاز نشان می‌دهد که ممکن است تمامی صنوف تا پایان ماه اردیبهشت ۹۹ مجاز به فعالیت باشند.  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با شروع طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه  ۳۰ فروردین ۹۹ در سراسر کشور برخی صنوف به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و در صورت تخلف از فعالیت این مشاغل جلوگیری می‌شود.  

وی گفت‌: استانداری، فرمانداری‌ها و اماکن، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیرات و بسیج مستضعفان و سپاه پاسداران، مرکز بهداشت استان را در اجرای این طرح، همراهی می‌کنند.  

درستی افزود: برخی صنوف که پرخطر هستند، تا پایان فروردین ۹۹ مجاز به فعالیت نیستند.  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و ضرورت‌ها در تمامی استان‌ها و همچنین استان ما مقرر شده است که فقط بخش تولید و کارگاه‌های تولیدی که کارگر دارند نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال شوند.  

وی خاطرنشان کرد: برخی مشاغل مانند غذاهای بیرون بر با شرط اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود حق فعالیت خواهند داشت، بقیه صنوف که شامل اکثر آنها می‌شود تا پایان هفته  پایانی فروردین ۹۹ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه تعیین شده، کد بهداشتی را برای ادامه فعالیت دریافت کنند.  

درستی، گفت: صاحبان این مشاغل با دریافت کد، متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شوند، کارشناسان بهداشتی نیز هم با نظارت و هم از طریق اتحادیه‌ها این پروتکل‌ها را به اصناف و صاحبان مشاغل ابلاغ کرده‌اند.  

وی با اشاره به فعالیت حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی، گفت: برای بازرسی و ارزیابی این مراکز از بسیجیان سپاه نیز کمک گرفته‌ایم و در روزهای آتی از تمامی این واحدها بازدید خواهیم کرد و آموزش، هشدار و اخطاریه‌های لازم نیز در این خصوص داده خواهد شد.  

وی، گفت: گشت مشترک مرکز بهداشت استان، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اماکن در مورد وضعیت ادامه فعالیت یا پلمب واحد صنفی تصمیم‌گیری کرده و واحد صنفی هر یک از صاحبان مشاغل و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب می‌شود.  

کد خبر 501503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha