سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: باد با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت زابل در شمال این استان را درنوردید.

باد سیستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن بستانی چهارشنبه ۲۷ فروردین اظهارداشت: همانطور که انتظار می‌رفت دیروز وزش بادهای شمالی در پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان آغاز شد و دمای هوای زابل را بیش‌ از پنج درجه سلسیوس کاهش داد.

وی افزود: وزش این باد شدید بجز از برخی نقاط مستعد خیزش گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان تاثیری در کاهش دید و کیفیت هوا در زابل نداشت.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در پاسخ به این‌که آیا آبگیری بخش کوچک تالاب بین المللی هامون در نبود گردوخاک روز گذشته تأثیر داشته است، گفت: با عنایت به این‌که در سال گذشته ۲۴ روز بیشینه سرعت وزش باد در این شهر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن رسیده سرعت وزش باد ۲۴ ساعت گذشته برای شمال استان قابل توجه نبود.  

وی ادامه داد: به طور کلی آبگیری تالاب بین المللی هامون در مقوله کاهش خیزش گردوخاک موثر است اما این تأثیر زمانی چشمگیر می‌شود که این آبگیری پایدار باشد و تمام چشمه‌های تولید گردوغبار موجود در این تالاب را پوشش دهد.

بستانی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی روز پنج‌شنبه نیز در نوار غربی و جمعه تا شنبه در نواحی جنوبی وزش باد متوسط تا به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی در باره فعالیت سامانه بارشی نیز گفت: سامانه بارشی همچنان در سیستان و بلوچستان فعال است و انتظار می‌رود پنج‌شنبه فعالیت آن به اوج خود برسد.

کد خبر 501496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha