چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

کرونا این روزها در همه جای جهان قربانی می‌گیرد. قربانیانش هم تنها آدم‌ها نیستند، چنگال این ویروس بی‌رحم چنان بر گلوی صنعت و اقتصاد کشورها فشار آورده که نفس آن‌ها را هم به شماره انداخته و زندگی بسیاری از مردم را با مشکل مواجه کرده است.

گردشگری کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از صنعت‌های مهم دنیا که درآمد بسیاری از کشورها به آن وابسته است و در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا آن را دچار رکود شدید کرده، "صنعت گردشگری" است.

 کرونا بیشترین ضربه را به اقتصاد کشورهای گردشگر پذیر دنیا وارد کرده و کشور ما نیز که طی یکی دو دهه اخیر به‌عنوان یک کشور گردشگر پذیر در حال مطرح‌شدن است، از آسیب این ویروس در امان نمانده است.

 کشور ما ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد و در سال‌های اخیر هم مسئولان کشوری با توجه به این ظرفیت تلاش کرده‌اند تا بتوانند از این بخش درآمدزایی و ارزآوری خوبی داشته باشند، بر همین اساس حضور در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و برگزاری و گرفتن میزبانی چنین برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌اند.  

اجلاس بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی یکی از این برنامه‌هاست که قرار است اواخر سال ۲۰۲۰ به میزبانی ایران و در دو استان کرمانشاه و کردستان با محوریت کرمانشاه برگزار شود.

تاریخ پیشنهادی که از سوی مسئولان استانی برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته‌ شده، آبان ۱۳۹۹ یعنی حدود ۷ ماه دیگر است، حال با توجه به اینکه فرصت چندانی به این زمان نمانده و میزبانی این رویداد نیازمند زیرساخت‌ها و تبلیغات گسترده‌ای است تا به گردشگری کرمانشاه رونق ببخشد، این سؤال مطرح می‌شود که شیوع کرونا تا چه میزان بر روند برنامه‌ریزی و آماده‌سازی کرمانشاه برای این میزبانی خلل وارد می‌کند؟

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای رویداد بین‌المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ را از حدود ۶ ماه قبل به‌ صورت جدی آغاز کردیم و قرار بود در ایام نوروز بتوانیم با اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های گسترده‌ای کرمانشاه ۲۰۲۰ را به‌خوبی معرفی کنیم که شیوع کرونا تمام برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای نوروز ۱۳۹۹ را متوقف کرد و نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

امید قادری با تأکید بر این‌که نوروز می‌توانست فرصت تبلیغاتی بسیار خوبی برای کرمانشاه ۲۰۲۰ باشد، عنوان کرد: علیرغم ضربه‌ای که کرونا به بخش تبلیغاتی این رویداد در نوروز وارد کرد، در بخش زیرسازی اقدامات خود را از محل اعتباراتی که در سال ۱۳۹۸ داشتیم، ادامه دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: هرچند کرونا وقفه‌ای کوتاه در برنامه‌هایمان به وجود آورده، اما به‌محض فروکش شدن این بیماری برنامه‌ها را با شدت بیشتری شروع خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم کرمانشاه ۲۰۲۰ در همان زمان پیشنهادی برگزار شود.  

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد کرونا تا فصل تابستان فروکش کند و ازآنجایی‌که کرمانشاه در این فصل پذیرای گردشگران زیادی است، تمرکز برنامه‌های تبلیغی را در این فصل قرار می‌دهیم.

قادری افزود: اگر مردم تحمل کنند و در این بحران در منزل بمانند، قول می‌دهیم در تابستان جبران کنیم و برایشان سنگ تمام بگذاریم و با تمام توان برای کرمانشاه ۲۰۲۰ آماده شویم.

کد خبر 501367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha