در رقابت‌های جشنواره‌ی موزیک جهانی ۲۰۲۰ (Global Music Awards) عبدالحسین مختاباد طلا گرفت، احمد میرمعصومی نقره، حامد حافظی و شاهین یوسف‌زمانی هم برنده‌ی مدال برنز شدند.

تصنیف از شرم در حجابی

به گزارش همشهری آنلاین طبق اعلام سایت جایزه جهانی موسیقی در رقابت‌های امسال این جشنواره عبدالحسین مختاباد برای تصنیف «از شرم در حجابی» برنده‌ی جایزه‌ی طلایی شد. مختاباد در کنار هشت هنرمند دیگر از کشورهایی چون آلمان، ‌آمریکا، صربستان، ایتالیا، انگلیس و چین این جایزه را از آن خود کرده است.

* بخشی از این تصنیف را در آلبوم سایه‌ی دوست بشنوید:

این جشنواره ۱۰۰ مدال نقره و ۵۰ مدال برنز هم دارد که نوازندگان ایرانی در این بخش‌ها نیز رتبه‌هایی به دست آورده‌اند.

احمد میرمعصومی برای آهنگسازی آلبوم «نوازش لحظه‌ها» مدال نقره را دریافت کرد. این آلبوم را موسسه فرهنگی هنری نغمه‌سازان دلنشین منتشر کرده و نوازندگانی چون کریم قربانی (ویلن‌سل)، بابک‌ ریاحی‌پور (گیتاربیس) و علی جعفری پویان (ویلن) با میرمعصومی همکاری کرده‌اند.

گرچه جایزه جهانی موسیقی از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده ولی در همین دوره کوتاه جایگاه بین‌المللی و معتبری پیدا کرده است.

از دیگر برندگان این جایزه «حامد حافظی» است که برای تک‌نوازی سنتور در آلبوم «از برگ‌ها» برنده‌ی مدال برنز شده است. حافظی آهنگساز همین آلبوم هم هست. «از برگ‌ها» اثری ارکسترال با صدای وحید تاج و هم‌نوازی استاد حمید متبسم است. با این همه، بخش تک‌نوازی سنتور این آلبوم برنده جایزه شده است. حافظی از نوازندگان اهل قم  کارشناس موسیقی و هنرآموخته مکتب استاد مجید کیانی،اردوان کامکار سیامک آقایی،فرهاد فخرالدینی و... است.

حامد حافظی برنده برنز جشنواره موزیک جهانی

بخشی از تک‌نوازی سنتور حامد حافظی را که برای آن برنده مدال برنز شده، در ادامه می‌شنوید:

شاهین یوسف‌زمانی نیز برای تک‌آهنگ صبح برنده‌ی مدال برنز جشنواره جایزه جهانی موسیقی شد. او از محضر برادارن یوسف‌زمانی بهره‌ها برده است گرچه در این اثر شخصیت مستقل و نوع متفاوت آهنگسازی او نیز کاملا نمایان است.

بخشی از قطعه‌ی صبح شاهین یوسف‌زمانی را که برای آن برنده مدال برنز شده در ادامه می‌شنوید:

* برای حفظ حق مولف تنها بخشی از این این قطعه‌ها را به اشتراک گذاشته‌ایم.

کد خبر 501297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha