سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت شناور شدن ساعات کاری ادارات جهت پیشگیری از کرونا، گفت:‌ در صورتی که مسافران مترو بیش از ۵۰۰ هزار نفر باشند فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

علی اعطا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت:‌ در ایام نوروز اعلام کردیم که مترو تعطیل شود ولی به دلایل و دیدگاه‌های مختلف این موضوع انجام نگرفت. شنبه ۲۵ فروردین ماه مترو ۳۲۸ هزار مسافر داشت و در صورتی که مسافران مترو به بیش از ۵۰۰ هزار نفر افزایش نیابند تا حدودی می‌توان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد ولی با افزایش مسافران این اقدام چندان امکانپذیر نیست.

اعطا در پاسخ به پرسشی درباره اینکه گفته می‌شود هواکش‌های مترو می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد، گفت: به همین خاطر تعطیلی حمل و نقل عمومی به ویژه مترو مطرح شد. محیط مترو محیطی بسته و دسترسی به هوای آزاد در آن بسیار کم است. بنابراین در محیط بسته امکان شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر است و موضوع هواکش‌ها نیز این مسأله را تشدید می‌کند.

وی به کمبود جدی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: دولت باید در این زمینه به شهرداری کمک کند. البته اعلام شده که در اردیبهشت ماه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران افزوده می‌شود ولی این موضوع بسیار خوشبینانه است. ما گمان نمی‌کنیم به این زودی این مسأله اجرایی شود.

سخنگوی شورای شهر تهران از درخواست شورا برای شناور شدن ساعات کاری ادارات خبر داد و گفت:‌ مراجع تصمیم‌گیر باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. ما پیشنهاد داده‌ایم شروع کار ادارات ۷ تا ۹ صبح و پایان کار ۲ تا ۴ بعدازظهر شود تا از این طریق حمل و نقل عمومی خلوت‌تر و فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر رعایت شود.

اعطا در مورد مشکلات بودجه‌ای شهرداری اظهار داشت:‌ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری و برای سال ۹۹ در نظر گرفته شد که با شیوع کرونا این مسأله با چالش‌هایی همراه شده است و برای سه ماهه اول امسال سه سناریو پیشنهاد شده اول اینکه در بدبینانه‌ترین حالت ۲۵۰۰ میلیارد تومان از ۷۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سه ماهه امسال محقق شود و در حالت بینابینی ۲۹۰۰ میلیارد و در بهترین حالت ۳۷۰۰ میلیارد تومان برآورده شود.

اعطا گفت:‌ در بخش هزینه‌ای دست کم ۹۱۳ میلیارد تومان برای سه ماهه امسال جهت نگهداشت برنامه‌ها و پرداخت حقوق و دستمزد نیاز است که در شرایط متوسط این عدد ۱۱۰۰ میلیارد تومان و در حالت خوشبینانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان برآورد آن پیش‌بینی می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فاصله هزینه و درآمدهای شهرداری نگران‌کننده است، گفت: در جلسه‌ای مقرر شده که کمیته ویژه‌ای در شورای شهر در این زمینه تشکیل شود و موارد بودجه‌ای مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد ولی باید توجه داشت که آنچه مسلم است این بوده که کاهش هزینه‌ها صورت گیرد و به دنبال شناسایی منابع جدید درآمدی باشیم.

کد خبر 501178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha