یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی در پلیس عراق اعلام کرد: بر اثر انفجار چهار خودروی بمبگذاری شده در شهر موصل در شمال عراق، 40 تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، به گفته این مقام امنیتی، یکشنبه (8 اردیبهشت) بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در مسیر خودروی گشت پلیس در مرکز موصل، شش تن از جمله دو پلیس کشته و پنج تن از جمله سه پلیس زخمی شدند.

هم‌چنین بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده دیگر در نزدیکی یک ایست بازرسی ارتش عراق در شرق موصل، سه تن کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

به گفته این مقام، بر اثر انفجار خودروی سوم بمبگذاری شده در غرب موصل 15 تن زخمی شدند. انفجار چهارمین خودروی بمبگذاری شده در جنوب موصل به زخمی شدن پنج تن انجامید.

 ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: در حملات هوایی نیروهای آمریکایی و درگیری‌ها در شهرک صدر 10 تن از جمله دو تن از اعضای ارتش المهدی کشته شدند.

این ارتش اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ارتش آمریکا دو عضو ارتش المهدی را هدف قرار داد.

در درگیری‌های روز جمعه و شنبه در شهرک صدر نیز هشت تن کشته و 27 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال، ارتش آمریکا اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق بر آخرین پایگاه ارتش المهدی در بصره تسلط یافته‌اند.

خبرگزاری اصوات العراق نیز گزارش داد: آل یاسین عضو کمیته‌ بهداشت و محیط زیست در پارلمان عراق و عضو فراکسیون صدر، گفت: نیروهای آمریکایی در حملات خود علیه شهرک صدر از سلاح‌های ممنوعه‌ جهانی استفاده می‌کنند. آل یاسین اظهار داشت: ما دلایلی در اختیار داریم که نشان می‌دهد نیروهای اشغالگر از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کنند.

این در حالی است که عبداللطیف ریان، مشاور اطلاع رسانی ارتش آمریکا، این اظهارات را بی‌اساس خواند.

هم چنین محمود المشهدانی رییس پارلمان عراق، در جلسه‌ پارلمان این کشور اظهار داشت: جناح صدر با دیدار شورای اجرایی (3+1) موافقت کرده است.

مشهدانی گفت: در این دیدار که در راستای اطلاع از روند مذاکرات با جریان صدر و بررسی مسایل انسانی در شهرک صدر تشکیل شده است، اعضای پارلمان حضور خواهند داشت.

کد خبر 50111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز