رئیس جمهوری کره‌جنوبی که با ماسک به یک شعبه رای‌گیری رفته بود، پیش از اندازه گرفتن دمای بدن، ضدعفونی کردن دست‌ها و پوشیدن دستکش اجازه نیافت رای خود را به صندوق بیندازد.

رئيس جمهوري كره جنوبي پاي صندوق راي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نخستین انتخابات سراسری در کره جنوبی در دوران شیوع کرونا از روز جمعه گذشته با حضور پنج میلیون شهروند تحت شدیدترین تدابیر بهداشتی آغاز شد. نامزدها در این دوره به جای سخنرانی کردن در گردهمایی‌های شلوغ ناچار شدند در جمع‌های کوچک حاضر شوند، دست دادن را کنار بگذارند و برای نشان دادن اوج احترام خود به کودکان، دور بوسیدن را یک خط قرمز پررنگ بکشند.

دور اصلی انتخابات چهارشنبه ۱۵ آوریل برگزار می‌شود و تکیه نامزدها امسال بیشتر بر موضوع‌های حیاتی چون کارآفرینی، افزایش دستمزد و البته ارائه برنامه و راه‌حل برای برنامه هسته‌ای کره شمالی است. آنچه همه این موارد مهم را تحت تاثیر قرار داده، شیوه مدیریت رئیس جمهوری برای مهار ویروس مرگبار کروناست. کارشناسان معتقدند مون جه-این چنان استادانه کشورش را از گردنه کرونا گذرانده که حزب او در پارلمان کره دست بالا را خواهد داشت.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که حتی شیوع کرونا هم نتوانسته مردم را از صندوق‌های رای گریزان کند. از عصر چهارشنبه مردم باید برای انتخاب ۳۰۰ نماینده پای صندوق بروند و به نظر می‌رسد رکورد درصد شرکت‌کنندگان را بشکنند. شیوه پیش‌انتخابات پارلمان کره که نخستین بار هفت سال پیش معرفی و آزمایش شده بود، جمعه با حضور بیش از پنج میلیون رای‌دهنده برگزار شد و رئیس جمهوری کره جنوبی هم رای خود را به صندوق انداخت.

بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی از شیوه مدیریت مون جه-این در مهار کرونا حمایت کردند و سازمان بهداشت جهانی هم بر عملکرد دولت این کشور در شیوه قرنطینه و جلوگیری از گسترده‌تر شدن شیوع ویروس مهر تایید زده است. از این رو، بسیاری از کشورها خواستار بهره بردن از تجربه مردان کلیدی سئول در مبارزه با کرونا شده و کیت‌های آزمایش کووید-۱۹ را از کره وارد می‌کنند.

کره جنوبی که دو ماه پیش روزانه بیش از ۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا داشت، این رقم را به ۵۰ یا کمتر رسانده است. هر چند خبرها حاکی است نتیجه آزمایش دوباره بیش از ۱۰۰ نفر از بیماران بهبودیافته کووید-۱۹ مثبت شده و این زنگ هشدار را برای مدیران ارشد نظام بهداشت و سلامت کره به صدا درآورده است. ۱۰۵۳۷ بیمار، ۲۱۷ مرگ و بیش از ۷۰۰۰ بهبودیافته آمار کره جنوبی در دوران شیوع کرونا بوده است.

بیش از ۳۵۰۰ شعبه رای‌گیری ضدعفونی و آماده و از همه رای‌دهنده‌ها خواسته شده مایع ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش همراه داشته باشند. کسانی که دمای بدنشان بالا باشد، به یک باجه ویژه راهنمایی می‌شوند و برای بیش از سه هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۹۰۰ پزشک و پرستار درگیر با بیماران در شهرهای سئول و دئگو (مرکز فراگیری کرونا) شعبه‌های خاص در نظر گرفته شده است. کسانی که در قرنطینه هستند، اینترنتی رای می‌دهند.

تصویر این گزارش رئیس جمهوری کره جنوبی و همسرش را در یک شعبه رای‌گیری در شهر سئول در روز جمعه نشان می‌دهد.

کد خبر 501084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha