مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: سیل اخیر ضمن آسیب وارد آوردن به ۵۷ دستگاه پل و ابنیه فنی در راه‌های ارتباطی استان، ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت نیز به بار آورده است.

آسيب سيل به پل‌ها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، جواد حق‌لطفی گفت: بیشترین میزان خسارت‌های وارد آمده به پل‌ها و ابنیه فنی مربوط به شهرستان آوج و مناطق کوهستانی بود که حدود ۲۰ درصد این تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی میزان خسارت به پل‌ها و ابنیه‌های فنی این استان را بین ۳۰ تا ۷۰ درصد برشمرد و اظهار داشت: پس از برآورد میزان خسارت‌های وارد آمده به پل‌ها توسط کارشناسان این اداره کل، آن را برای تعیین و تکلیف نهایی جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز به مدیریت بحران استان قزوین اعلام کردیم.

این مسئول راهداری با اشاره به هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه پل در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات پایدارسازی و ترمیم تعدادی از پل‌های خسارت دیده مهم توسط تیم امانی این اداره کل در حال انجام بوده اما نیازمند اعتبارات فوری جهت بهسازی و مقاوم سازی همه پل‌های آسیب دیده هستیم.

به گفته حق‌لطفی، تمامی پل‌ها و ابنیه‌های فنی خسارت دیده در سطح استان مربوط به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بوده است.

سیل در فروردین ماه سال گذشته نیز ۲۷۰ میلیارد ریال به ابنیه فنی و راه‌های استان قزوین خسارت وارد کرده بود.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و مابقی نیز راه روستایی است.

کد خبر 501074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha