دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، آخرین تصمیمات این شورا برای ادامه فعالیت مدارس و نحوه برگزاری امتحانات را اعلام کرد.

امتحانات نهایی دانش آموزان

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با شبکه خبر با اشاره به حساسیت‌ها و سوالات متعدد دانش‌آموزان و خانواده‌ها و معلمان درباره وضعیت بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات، اظهار کرد: دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به صورت مجازی برگزار شد و در این جلسه وزیر و معاونان گزارشی از فعالیت‌های مختلفی که در مدت تعطیلی مدارس انجام شده است، ارائه کردند.

وی افزود: اولین مصوبه شورا این بود که از معلمان و مدیران و مسئولان آموزش و پرورش درخواست کنیم با همین سرعت و شدت فعالیت‌های آموزشی ادامه دهند. چون همه مطالب آموزشی باید آموزش داده شود.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد که در واقع هیچ بخشی از مفاهیم و محتوای کتاب درسی نباید کنار گذاشته یا حذف شود. با استفاده از ظرفیت‌های مختلف چه مشارکت خوب صداوسیما و چه شبکه شاد و دیگر فعالیت‌های خلاقانه معلمان باید آموزش‌ها دنبال شود.

وی درباره زمان و چگونه برگزاری امتحانات نیز گفت: مباحث مختلفی در این باره در شورا مطرح شد. اینکه مدارس از چه زمانی دایر شوند، امتحانات چگونه برگزار شوند و غیره. از آنجا که این نوع تصمیم‌گیری‌ها باید توسط ستاد ملی کرونا اتخاذ شود، چند پیشنهاد مشخص از سوی شورا تعیین شد که به ستاد کرونا گزارش خواهد شد و در صورت تصمیم آنها ما اعلام خواهیم کرد که امتحانات را چه زمانی و چگونه برگزار خواهیم کرد.

نویدادهم اضافه کرد: برای پایه دوازدهم که دانش‌آموزان درگیر امتحان نهایی و کنکور هستند، تاکید شده که معلمان تا آخر اردیبهشت باید کل کتاب‌های درسی پایه آخر را تدریس کنند که چیزی باقی نماند و دانش‌آموزان فرصت آماده شدن برای امتحانات نهایی و کنکور را داشته باشند. 

کد خبر 501041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha