مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۰۰ تن پودر گوشت سفید سال ۹۸ در واحدهای فرآوری این استان تولید و روانه بازارهای خارجی شد.

پودر گوشت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  محسن شانقی افزود: ۱۹۱ هزار و ۷۱۷ قطعه طیور به وزن ۳۵۴ تن به علت بیماری و تلفات حمل و نقل از چرخه مصرف انسانی خارج و ضمن تبدیل به پودر گوشت تبدیل و به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: ۲۶ میلیون و ۶۸۹ هزار قطعه طیور سال ۹۸ در کشتارهای استان کشتار و مقدار ۶۰ هزار و ۳۴۷ تن گوشت مرغ نیز در این کشتارگاه‌ها تولید شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۵ هزار و ۹۹۴ تن گوشت قرمز در این مدت با کشتار ۱۴۸ هزار و ۴۵۰ راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان استحصال شد و تعداد یک هزار و ۸۸ راس دام به علت بیماری و لاغری و انگلی به وزن ۱۰۰ تن از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

شانقی افزود: مجموع فرآورده‌های غیربهداشتی ضبط شده سال ۹۸ در استان مرکزی ۶۱ هزار و ۷۴۳ کیلوگرم بود که این فرآورده‌ها در راستای صیانت از سلامت و امنیت غذایی جامعه جمع‌آوری، ضبط و معدوم شد.

وی گفت: این فرآورده‌ها در جریان ۱۰۸ هزار و ۶۸۳ مورد بازدید و یک هزار و ۸۸۸ مورد نمونه‌برداری از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از جمله فروشگاه‌های گوشت قرمز و سفید، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، کارگاه‌های بسته‌بندی و فروشگاه‌های مواد خام دامی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: ۲۹۰ نفر متخلف بهداشت عمومی در این بازدیدها به مراجع قضایی معرفی شدند.

شانقی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از طریق شماره گزارش مردمی ۱۵۱۲ آماده دریافت گزارشات درخصوص مسائل بهداشت مواد غذایی خام دامی است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ کارگاه پرورش آبزیان است.

کد خبر 501017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha