مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

آتش‌نشانان قزوینی سال گذشته در سه‌هزار و ۳۳۵ فقره عملیات امدادی و مهار آتش شرکت کردند و موفق به نجات ۷۷۶ نفر شدند.

آتش نشان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: از مجموع عملیات‌های انجام شده یک هزار و ۸۱۳ مورد مربوط به مهار آتش و یک هزار و ۵۲۲ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.

مجتبی منتظری گفت: عمده عملیات مهار آتش شامل ۱۶۶ مورد آتش سوزی منازل مسکونی، ۱۴۱ مورد آتش سوزی وسایل نقلیه،  ۵۷ مورد آتش سوزی مراکز تجاری، ۱۵ مورد آتش سوزی مراکز صنعتی و کارخانجات تولیدی، ۱۳ مورد آتش سوزی انباری و ۲۲۷ مورد آتش سوزی ضایعات بوده است.

منتظری ادامه داد: در بخش امداد و نجات نیز بیشترین آمار مربوط به محبوس شدن در منزل با ۲۳۱ مورد، محبوس شدن در آسانسور ۲۰۷ مورد،  تصادفات جاده ای ۶۷ مورد، واژگونی خودرو ۶۶ مورد،  گیرکردن اجسام ۴۷، ریزش چاه ۱۵ مورد و سقوط در چاه ۱۰ مورد بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در حوادث یاد شده ۳۳۵ نفر مصدوم و متاسفانه ۲۹ نفر فوت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین ۷۰ عملیات امداد و نجات و مهار آتش سوزی در نیمه اول فروردین ماه امسال توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

منتظری همچنین گفت: سال گذشته با وجود تنگناهای مالی شهرداری،  هفت دستگاه ماشین آلات به ناوگان خودرویی این سازمان افزوده شد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه به اقدامات این سازمان در مقابله با این ویروس اشاره کرد و افزود: این سازمان در کنار وظیفه ذاتی خود به طور مرتب به ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی شهر می‌پردازد.

منتظری تصریح کرد:  همچنین کارکنان این سازمان آمادگی دارند در ساعات غیر شیفت و به‌صورت داوطلبانه در بیمارستانها و مراکز درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا خدمات ارائه دهند.

آتش‌نشانی قزوین دارای هشت ایستگاه ثابت و یک ایستگاه سیار است.

کد خبر 500979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha