علیرضا فلاحی بابیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی استان سمنان بر اثر سیل و رانش زمین دچار خسارت شد، گفت: از این تعداد کار تعمیر یک هزار و ۸۸۴ واحد به اتمام رسید.

بهسازی خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا فلاحی مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با گرامیداشت ۲۱ لغایت ۳۱ فروردین به‌عنوان دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابیان اینکه سال گذشته حوادث قهری سیل و رانش زمین خسارت‌های بسیاری به منازل مسکونی روستایی استان سمنان وارد کرد، گفت: برای جبران این خسارات مبلغ ۵۶۵ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره و ۲۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۵هزارو ۲۲۷ تن سیمان رایگان به آسیب دیدگان ناشی از سیل و رانش در استان پرداخت شد.

او با اعلام اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اساس وظایف قانونی و با عنایت به تجارب مکرر در بازسازی‌های گذشته به‌عنوان متولی بازسازی مسکن در مناطق آسیب‌دیده از سوانح طبیعی کشوراست، افزود: تاکنون تعداد ۱۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان به‌عنوان ستاد معین در سطح کشور احداث‌شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد دو هزار و ۶۱۴ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بر اثر سیل و رانش زمین دچار خسارت شدند، ابراز داشت: از این تعداد کار تعمیر یک هزار و ۸۸۴ واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره و کمک بلاعوض به اتمام رسیده است.

فلاحی تصریح کرد: بعد از پدیده رانش زمین بلافاصله تیم‌های ارزیابی برای برآورد مسئله در حسین‌آباد کالپوش میامی مستقر شدند.

وی گفت: ۷۳۰ واحد دیگر مستلزم تخریب و احداث مجدد هستند که عملیات احداث این واحدها در حال انجام است.

او افزود: این بنیاد با وقوع حوادث نسبت به انجام اقدامات شامل اعزام تیم کارشناسی برای ارزیابی خسارت، ثبت خسارت‌ها در سامانه پایش بنیاد مسکن، پیگیری برای اسکان موقت، آواربرداری، تأمین تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض اقدام می‌کند.

کد خبر 500964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha