دانلد ترامپ در پیامی توییتری اعلام کرد شخصا درباره زمان بازگشایی اقتصاد آمریکا تصمیم‌گیری می‌کند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: در شرایطی که آمریکا به اصلی‌ترین کانون درگیر با کرونا در جهان تبدیل شده و شمار قربانیان در آن از هر کشور دیگری بیشتر است، دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت تصمیم‌گیری در خصوص زمان بازگشایی اقتصاد آمریکا تنها بر عهده وی خواهد بود.

ترامپ در توییتر نوشت: به دلایل خیلی زیادی، این مساله به تصمیم رییس جمهور بستگی خواهد داشت و من از نزدیک در حال مشورت با فرمانداران هستم و این روند ادامه خواهد داشت. من تصمیم درست را پس از مشورت با فرمانداران و با توجه به وضعیت تولید اتخاذ خواهم کرد، خیلی طول نخواهد کشید! 

ترامپ همچنین با مقصر دانستن مطبوعات در زمینه کرونا گفت که دولت تصمیمات خود را بر اساس مشورت با فرمانداران اتخاذ خواهد کرد. 

بسیاری از جمهوری‌خواهان از جمله دونالد ترامپ و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری خواهان پایان یافتن تعطیلی سراسری کسب و کارها از ابتدای ماه آینده هستند اما دموکرات‌ها و ایالت‌هایی که فرمانداران آن‌ها دموکرات هستند، خواستار تمدید قرنطینه هستند. با این حال برخی کارشناسان حقوقی معتقدند ترامپ اختیارات محدودی برای اجبار کردن کارکنان برای بازگشت به کار دارد.

به دنبال تعطیلی گسترده کسب و کارها در آمریکا به خاطر شیوع گسترده کرونا و فقط در طول سه هفته اخیر، حدود ۱۶.۸ میلیون نفر از شاغلان آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند.

نانسی پلوسی، رئیس کنگره آمریکا، با ابراز نگرانی نسبت به بیکار شدن گسترده شهروندان آمریکایی گفته است که به دلیل بیکاری بالا، ممکن است پس از پایان بحران کرونا با یک بحران افسردگی در آمریکا مواجه شویم.

وی با بیان اینکه بحران کرونا چالشی بسیار سخت برای کسب و کارهای نوپا و کوچک خواهد بود افزود: هنوز به طور دقیق نمی توانیم بگوییم که اقتصاد چه زمانی بازگشایی شده و فعالیت‌ها به سطح پیش از زمان بحران باز خواهند گشت.

کد خبر 500946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha