شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹در جهان به مرز ۲میلیون نفر رسیده است و این بیماری واگیردار بیش از ۱۱۴ هزار قربانی بر جای گذاشته است. در ایران نیز براساس آمارهای رسمی اعلام شده، شمار مبتلایان به این ویروس به ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

آمار کرونا در ایران و جهان - 25 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۱۷ بیمار جدید کووید-۱۹ و جان‌باختن ۱۱۱ نفر دیگر خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از ظهر ۲۴ فروردین تا ظهر ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. به این ترتیب شمار کل افرادی که در ایران به این بیماری مبتلا شده‌اند، براساس آمارهای رسمی به ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر رسید و تاکنون ۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند. 

«یورونیوز» آخرین اطلاعات و آمار مرتبط با شیوع ویروس کرونا در جهان را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • شمار قربانیان در فرانسه به مرز ۱۵هزار نفر رسید

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۵ نفر در بیمارستان‌ها و ۲۳۹ نفر هم در خانه‌های سالمندان فرانسه بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند تا مجموع قربانی‌های این کشور اروپایی به ۱۴ هزار و ۹۶۷ نفر برسد.

  • شمار قربانیان در ایتالیا از ۲۰ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان در ایتالیا از ۲۰ هزار نفر گذشت، با ۵۶۶ فوتی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد قربانیان ایتالیا به ۲۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

ایالات متحده آمریکا با بیش از ۵۶۰هزار مبتلا و ۲۲هزار قربانی، با فاصله زیاد نسبت به دیگر مناطق، آسیب دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا به شمار می‌رود. شمار قربانیان در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

  • ثبت ۷۱۷ مرگ جدید در بریتانیا؛ آمار مبتلایان به آستانه ۹۰ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. در همین زمان ۴۳۴۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این کشور ثبت شده است. 
به این ترتیب، افرادی که از آغاز شیوع ویروس کرونا در بریتانیا مبتلا شده‌اند به ۸۸هزار و ۶۲۱ تن رسید و در مجوع ۱۱هزار و ۳۲۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.

  • کاهش شمار قربانیان در اسپانیا؛ ثبت ۵۱۷ مورد مرگ و میر جدید در اولین روز کاری پس از قرنطینه

وزارت بهداشت اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۷ نفر در اسپانیا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند. این رقم نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. همچنین در همین بازه زمانی ۳۴۷۷ مورد جدید ابتلا در این کشور شناسایی شده که کمترین آمار از ۲۰ مارس تاکنون است. 
دولت اسپانیا از روز دوشنبه بازگشت محطاتانه به کار را برای شرکت‌ها و ادارات این کشور پس از دو هفته قرنطینه کامل، مجاز اعلام کرد. در تمام ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی ماسک میان شهروندان توزیع می‌شود.

۱۵۱۴ نفر روز یکشنبه بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب آمار قربانیان این بیماری برای دومین روز پیاپی کاهش یافته است. براساس آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز، در روز شنبه ۱۹۲۰ و در روز جمعه ۲۰۱۸ نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بودند. 
در حالی که آمریکا با بیش از ۵۵۵هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۲هزار مورد مرگ و میر، آسیب دیده‌ترین کشور جهان از ویروس کرونا است، دونالد ترامپ طرح بازگشایی زودرس کسب و کارها را دنبال می‌کند.

  • یک سرنشین ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا جان باخت

یکی از سرنشینان ناو هواپیمابر تئودور روزولت ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخت. نزدیک به ۴۵۰۰ خدمه این ناو، ۵۸۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ناو هواپیمابر تئودور روزولت از ۲۷ مارس در جزیره گوآم پهلو گرفته است.

  • نگرانی از ایجاد موج تازه شیوع کرونا در چین

در حالی‌که کشور چین به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا شهر ووهان را از قرنطینه خارج کرده است، افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که عمدتا مسافران خارجی هستند، نگرانی‌ها در این کشور را از به راه افتادن موج دوم اپیدمی تشدید کرده است. 
چین در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۰۸ مورد ابتلای جدید و ۲ قربانی جدید بیماری کووید-۱۹ را گزارش کرده است. عمده موارد جدید ابتلا،‌ مسافران از کشورهای دیگر هستند.

کد خبر 500915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha