دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

هدفون‌های بلوتوث سال‌ها کالاهایی گران‌قیمت محسوب می‌شدند که عملا دسترسی به آن‌ها برای هر خریداری امکان‌پذیر نبود. امروزه افزایش تنوع برندهای تولیدکننده هدفون و هندزفری باعث شده است گزینه‌های متعددی در بازار وجود داشته باشد.

هدفون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برترین‌ها، هدفون‌های بی‌سیم معمولا نسبت به نمونه‌های باسیم کیفیت پایین‌تری دارند، اما آزادی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. 

گزینه‌هایی که شاید از دید کیفیت پخش صدا در سطح حرفه‌ای قرار نگیرند، اما تمام نیازهای کاربر عادی را برآورده می‌کنند. هدفون‌هایی که شاید بسیاری از آن‌ها از سوی تولیدکننده‌هایی به بازار روانه شوند که به شکل تخصصی در این زمینه یعنی پخش‌کننده موسیقی و صدا فعالیت ندارند. با توجه به این موضوع سعی کرده‌ایم هدفون‌هایی را با قیمت زیر یک میلیون تومان در بازار ایران معرفی کنیم.

هدفون‌هایی که سعی شده است حدقل از دید برند تولیدکننده در سطح استانداردی قرار گیرند و کیفیت صدای آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی و البته مکالمه‌های تلفنی مناسب باشد. تنها هدفون سیم‌داری که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم مربوط به برند معتبر و شناخته‌شده بیتس است. برندی که اکنون به عنوان زیرمجموعه اپل فعالیت می‌کند و معمولا محصولات آن از دید قیمت در بالاترین رده ممکن قرار می‌گیرند. با این حال نباید فراموش کرد که ارزان‌ترین هدفون بیتس می‌تواند به راحتی دیگر رقبا را از دید کیفیت پشت سر بگذارد.

بیتس مدل  urBeats
متوسط قیمت: یک میلیون تومان

برای خریدارانی که از هدفون در محیط شهری استفاده می‌کنند و معمولا نویزهای خارجی بزرگ‌ترین دشمن آن‌ها برای گوش دادن به موسیقی یا مکالمه صوتی است، urBeats گزینه‌ای ایده‌آل است.

هدفون توگوشی یا ایرفون که شاید بالاترین کیفیت ممکن را از دید پخش صدا ارائه نکند، اما توانایی کاهش نویزهای خارجی را تا سطح خوبی در اختیار دارد. نگهدارنده‌های مختلفی با اندازه‌های متفاوت نیز در بسته‌بندی urBeats وجود دارد تا هدفون به خوبی در هر شکل گوشی قرار گیرد.

بیتس همچنان استانداردهای اتصال کلاسیک را فراموش نکرده است و از جک ۳.۵ میلیمتری استفاده می‌کند که در اکثر تلفن‌ها و پخش‌کننده‌های موسیقی یافت می‌شود. بیتس برای طراحی سیم این هدفون باز هم به سراغ فرمول موفق خود یعنی استفاده از سیم تخت رفته تا کاربر کمتر از همیشه با هدفونی گره‌خورده مواجه شود. این نوع سیم در کنار برطرف کردن مشکل اشاره‌شده، از دید طول عمر نیز وضعیت بهتری دارد و معمولا دیرتر از نمونه‌های معمولی با مشکل اتصال و کاهش کیفیت روبه‌رو می‌شود.

هرچند urBeats با رویکرد پخش‌کننده موسیقی طراحی شده است، اما کنترلر روی سیم آن تمامی نیازهای موجود را برای تماس تلفنی نیز برطرف می‌کند. هدفونی که در چند رنگ متنوع موجود است و سرگوشی‌های سیلیکونی آن در کنار ارائه مقاومتی قابل توجه کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند.

سونی مدل ۲۰۱۹، ۴۰۰ WI-C
متوسط قیمت:۹۰۰هزار تومان

سونی برای ما ایرانی‌ها همواره به عنوان همان برند ژاپنی باکیفیت شناخته شده و معمولا در حوزه پخش صدا به عنوان برندی قابل اطمینان در نظر گرفته می‌شود. با این‌که حضور اپل و شکست‌های طولانی‌مدت سونی در این بازار آن‌ها را برای چند سال از تولید هدفون و پخش‌کننده‌ها دور کرده بود، اما اکنون مدتی است که ژاپنی‌ها باز هم توانسته‌اند در این شاخه از تکنولوژی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشند.

یکی از هدفون‌های پرفروش سونی در بازار امروز ۴۰۰ WI-C است. اگر فقط به دنبال گوش کردن موسیقی هستید، این هدفون بی‌سیم یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار زیر یک میلیون تومان ایران است.

هدفون سونی از طریق بلوتوث و NFC به گوشی شما متصل می‌شود و قابلیت جالبی را در اختیار دارد که باعث می‌شود موسیقی بدون توقفی پخش شود.

معمولا در هدفون‌های بی‌سیم، صدای پیام یا نوتیفیکیشن گوشی با کاهش صدای موسیقی در گوش پخش می‌شود، اما ۴۰۰ WI-C از یک لرزشگر کوچک بهره می‌برد که اعلان‌ها را از طریق لرزش گردن به کاربر اعلام می‌کند. هدفون سونی ۴۰۰ WI-C عمر باتری ۲۰ ساعته برای پخش موسیقی دارد و طی چهار ساعت و نیم به شکل کامل شارژ می‌شود. فرم پشت گردنی و ایرفون ۴۰۰ WI-C باعث می‌شود این هدفون گزینه ایده‌آلی برای ورزشکارها باشد.

جی‌بی‌ال مدل BTNC۶۰۰ TUNE
متوسط قیمت: ۸۵۰ هزار تومان

شکل کلاسیک هدفون‌ها به واسطه ابعاد بزرگ معمولا نمی‌تواند نظر تمامی خریداران را برآورده کند، اما اگر فقط و فقط به کیفیت صدا اهمیت می‌دهید و اندازه بزرگ مشکلی برایتان نیست، هدفون BTNC۶۰۰TUNE از کمپانی JBL گزینه ایده‌آلی برای شماست. یکی از کاربردی‌ترین و ارزان‌ترین هدفون‌های جی‌بی‌ال که البته دارای میکروفون است و از دید پاسخگویی به مکالمه‌های صوتی نیازهای موجود را برطرف می‌کند.

این هدفون بی‌سیم که از بلوتوث نسخه ۴.۱ پشتیبانی می‌کند، عمر باتری ۲۲ ساعته در زمان پخش موسیقی دارد و از تکنولوژی حذف نویزهای خارجی جی‌بی‌ال بهره می‌برد. تکنولوژی که باعث می‌شود با قرار دادن هدفون روی گوش‌های خود عملا از دنیای اطراف جدا شوید و موسیقی را بدون هیچ صدای خارجی گوش کنید. شکل کلاسیک BTNC۶۰۰TUNE البته در بخشی خاص باعث ضعف آن شده است. 

این هدفون در مقابله با رطوبت مقاوم نیست و به‌هیچ‌وجه برای استفاده در زمان ورزش پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر برای زمانی طولانی به دنبال استفاده از هدفون هستید و بی‌سیم بودن آن برایتان مهم است، BTNC۶۰۰TUNE از جی‌بی‌ال می‌تواند گزینه مناسبی باشد. هدفونی که استفاده از پوشش پلاستیکی و شبیه به چرم آن باعث می‌شود گوش‌ها در استفاده طولانی‌مدت تحت فشار قرار نگیرند.

شیائومی مدل  Earbuds Global
متوسط قیمت: ۶۰۰ هزار تومان

شیائومی برای سال‌هاست که سعی دارد اکوسیستمی شبیه اپل را شکل دهد و مجموعه‌ای محصول را روانه بازار کند که در کنار یکدیگر عملکردی بهتر را به نمایش درمی‌آورند. این کمپانی چینی امروزه عملا چیزی نیست که تولید نکند و از محصولات آشپزخانه گرفته تا تکنولوژی را پوشش می‌دهد. یکی از جدیدترین بازارهایی که آن‌ها به دنبال حضوری قدرتمند در آن هستند بازار هدفون است.

موفقیت اپل با ایرپاد و ساختار خاص آن باعث شد شیائومی دقیقا مسیری مشابه را با اهالی کوپرتینو دنبال کند. یکی از محصولاتی که در این مسیر قدم برمی‌دارد Earbuds Global است. هدفونی ۴۰ گرمی و بی‌سیم که هرچند از دید طراحی شباهتی به ایرپاد ندارد، اما از دید کارایی عملا تمامی قابلیت‌های محصول گران‌قیمت اپل را پیش روی شما قرار می‌دهد.

شیائومی هرچند در این هدفون از باتری لیتیوم پلیمری استفاده کرده است، اما با به‌کارگیری بلوتوث ۵ می‌توان زمان مناسبی را به شکل فعال کار کند. به گفته کمپانی چینی می‌توانید طی ۱.۵ ساعت این هدفون را به شکل کامل شارژ کنید. شارژی که به شکل استندبای و در زمان پخش موسیقی برای ۱۵ و ۴ ساعت نیازهای کاربر را برطرف کند. وجود کنترلر، میکروفون و باتری جداگانه برای هر هدفون این امکان را به شما می‌دهد که از Earbuds Global برای کارهای مختلفی همچون ورزش، مکالمه و گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. هدفونی که البته در سطح مناسبی در مقابل رطوبت مقاوم است.

هایلو مدل ۱ GT
متوسط قیمت: ۴۵۰ هزار تومان

ارزان‌ترین هدفونی که اینجا به معرفی آن می‌پردازیم شاید با توجه به مسائلی مختلف بهترین گزینه هم باشد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هایلو در اصل یکی از برندهای زیرمجموعه شیائومی است که با تمرکز خاص روی هدفون طراحی شده است. یکی از بهترین محصولات این برند یعنی ۱ GT بدون شک از دید طراحی یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیمی است که می‌توانید آن را در این بازه قیمتی تهیه کنید. هدفونی با پشتیبانی از بلوتوث ۵، عمر باتری ۱۲ ساعته، سرگوشی‌های متفاوت، کنترلر لمسی و حذف کامل نویز در زمان دریافت صدا از میکروفون و پخش موسیقی که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند.

هرچند شاید عمر باتری ۱ GT روی کاغذ (پخش موسیقی ۴ ساعت) کم باشد، اما باید به این نکته توجه کنید که کیس محافظ آن به شکل جداگانه باتری را در خود جا داده و کافی است هر کدام از هدفون‌ها را داخل آن قرار دهید تا به صورت کامل شارژ شود. شاید بزرگ‌ترین ضعف ۱ GT به کنترلر لمسی آن ارتباط پیدا کند. هرچند از دید کارایی این کنترلرها که روی هر دو گوشی قرار گرفته‌اند، گزینه‌های مختلفی را پیش روی کاربر قرار می‌دهند، اما از دید کیفیت دریافت عملگر با لمس پوشش بیرونی در سطح بالایی قرار نمی‌گیرند.

هایلو ۱ GT با توجه به مقاومت در مقابل رطوبت برای ورزش هم مناسب است و روی هریک از هدفون‌های آن میکروفون قرار گرفته است تا به عنوان یک هندزفری کاربردی نیز شناخته شود.

کد خبر 500832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha