دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: به دنبال گرفتار شدن ۲ کوهنورد، تیم‌های امداد زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر لرستان اعزام شدند که در نهایت بعد از دو روز عملیات دشوار سرانجام موفق به نجات آنها شدند.

کوهنورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صارم رضایی دوشنبه ۲۵ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۹ غروب بیست و سوم بود که از طریق مرکز کنترل و هماهنگی عملیات خبر مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات سفیدکوه مشرف به پادگان باباعباس به جمعیت هلال احمر لرستان اطلاع داده شد که بلافاصله بعد از هماهنگی با پادگان باباعباس تیم‌های  کوهستان عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

وی افزود: بعد از چند ساعت تلاش در ساعت ۲۲ شب گذشته افراد گرفتار شده در محدوده مکانی در منطقه صعب‌العبور مشخص شد ولی با توجه به شرایط خاص منطقه از طریق امداد هوایی بحث هلی برد تیم‌های امدادی صورت می‌گرفت که به همین واسطه از صبح امروز بالگرد بعد از هماهنگی‌های مجدد به منطقه اعزام شده و موقعیت دقیق گرفتارشدگان نیز شناسایی و در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر امروز ۲ کوهنورد رویت شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: با توجه به صخره‌های که در مسیر انتقال آنها وجود داشت تیم‌های کوهستان با ایجاد چند کارگاه توانستند ۲ ڪوهنورد را ساعت ۱۴ دقیقه ۱۴ و ۳۰ دقیقه به صورت سالم به پایین ارتفاعات منتقل کنند.

رضایی بیان کرد: با توجه به آغاز فصل بهار و صعودهای کوهنوردی انتظار داریم کوهنوردان ابتدا از مسیرهای صعود خود اطلاعات لازم را به دست بیاورند و با اطلاع و هماهنگی هیئت کوهنوردی به مناطق مورد نظر صعود کنند.

وی افزود: هموطنان گرامی در صورت هرگونه حادثه می‌توانند بلافاصله جهت امدادرسانی با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس حاصل کنند.

کد خبر 500757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha