مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان  ۵ هزار واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

پلمب واحدهاي صنفي

 به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمود قاسم‌نژاد در جمع خبرنگاران از استمرار تعطیلی مشاغل پرخطر در گیلان تا عادی شدن وضعیت استان در برنامه مقابله و مهار ویروس کرونا خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: بازرسی دستگاه‌های نظارتی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی از سطح بازار همچنان ادامه دارد و در این بازرسی‌ها اگر مشخص شود هر واحد صنفی بدون اخذ مجوز فعالیت می‌کند حتماً نسبت به پلمب آن اقدام می‌شود.

قاسم‌نژاد گفت: اصناف باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و کد بهداشتی دریافت کنند و بدون انجام این کار اجازه فعالیت ندارند.

وی تصریح کرد: ۶۰ فعالیت صنفی مجاز در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شناسایی شده است بنابراین صاحبان این دسته از مشاغل با داشتن مجوز می‌توانند کار خود را آغاز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ادامه داد: ثبت‌نام واحدهای صنفی در سامانه الکترونیکی از ۲۲ فروردین آغاز شده و تاکنون ۲۳ هزار نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند.

قاسم‌نژاد پاساژها و مجتمع‌های تجاری، مدارس و دانشگاه‌ها، بازارهای روز و مسقف، استخرها و گرمابه‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و سالن‌های زیبایی، رستوران‌ها و فست‌فودها، تالارها و نظایر آن را از جمله مشاغل پرخطر تلقی کرد.

وی بیان کرد: افرادی که به واسطه شیوع کرونا بیکار شده‌اند نیز می‌توانند به سامانه وزارت تعاون مراجعه کنند تا پس از انجام بررسی‌های لازم به آنان کمک شود.

کد خبر 500739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha