دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

هشت تُن اقلام خوراکی تاریخ‌مصرف گذشته و غیرمجاز از ۵۸ واحد صنفی قشم کشف و هشت واحد صنفی نیز پلمب شد.

کالا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، استان هرمزگان دوشنبه ۲۵ فروردین به خبرنگاران گفت: در طول ۲۰ روز فعالیت این ستاد تعداد ۶۱۸ مورد بازدید از واحدهای صنفی جزیره قشم انجام شد.

حامد افضلی نیکو افزود: در نتیجه این بازدیدها همچنین فعالیت ۲۵ واحد صنفی به دلیل تخلف، تعلیق شد.

وی ادامه داد: ۱۷۵ فقره اخطار کتبی نیز در این بازدیدها برای واحدهای صنفی مختلف صادر و ۲۷۹ مورد تذکر شفاهی هم به صاحبان اصناف در جزیره قشم دادند شد.

افضلی نیکو تصریح کرد: از ۱۵ واحد نیز که برخی مقررات را رعایت نکرده بودند، تعهد کتبی اخذ شد تا در آینده نسبت به رعایت مقررات اقدام کنند.

رئیس کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خاطرنشان کرد: در بازدیدها نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، اداره اماکن فرماندهی انتظامی، دام‌پزشکی و دادگستری حضور داشتند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال فنّاوری پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب درآمده‌ای ارزی ازجمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

کد خبر 500698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha