رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه نحوه فعالیت مطب‌های پزشکی استان را تشریح کرد.

مطب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدباقر حیدری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص نحوه فعالیت مطب پزشکان در روزهای شیوع بیماری کرونا گفت: بر اساس این دستورالعمل ابلاغی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، همه کلینیک‌های ویژه، درمانگاه‌های شبانه‌روزی، داروخانه‌های شبانه‌روزی، آزمایشگاه‌ها و فیزیوتراپ‌ها به همراه مطب پزشکان متخصص در رشته‌های ضروری از جمله عفونی، اطفال، زنان و زایمان، داخلی و ریه باید در این روزهای شیوع بیماری کرونا باید  فعال باشند.

وی افزود: سایر مطب‌های پزشکی مختار هستند در این روزها فعال بوده یا تعطیل باشند که اغلب به نظر می‌رسد بیش از ۹۵ درصد مطب‌های استان کرمانشاه فعال شوند.

حیدری بیان کرد: مطب‌هایی که ضرورتی برای فعالیت آن‌ها در این روزهای کرونایی وجود ندارند در صورتی‌که تمایل به فعالیت داشته باشند باید رعایت نکات بهداشتی را داشته و نکات ضروری در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: پزشکان مطب موظف هستند نکات ضروری در بحث استفاده از ماسک و دستکش را برای خود و پرسنل مطب رعایت کرده و نسبت به رعایت نکات بهداشتی از سوی بیماران نیز توجه داشته باشند.

حیدری بیان کرد: پزشکان باید به منشی‌های خود متذکر شوند که نوبت‌دهی را طوری تنظیم کنند که تجمعی در محیط مطب انجام نشود و بیماران بتوانند در محیطی خلوت به‌ راحتی ویزیت شده و خارج شوند.

وی گفت: به همه پزشکان ابلاغ‌شده که تنها کارهای اورژانسی و ضروری را برای بیماران انجام دهند، به‌طور مثال اگر فرد مراجعه‌کننده به مطب می‌خواهد خال بردارد یا اعمالی از این‌دست انجام دهد، پزشک باید انجام این اعمال را مدتی به تأخیر بیندازد و ضرورتی برای انجام این کارها در این شرایط وجود ندارد.

وی با اشاره به‌ضرورت دوچندان رعایت نکات بهداشتی در مطب‌های دندانپزشکی، اظهار کرد: به همه دندانپزشکان ابلاغ‌شده که اعمال غیرضروری مانند ارتودنسی، سفید کردن دندان و ... را فعلاً انجام نداده و تنها کارهای ضروری مانند عصب‌کشی و پر کردن دندان و ... را انجام دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه در خصوص ساعت کار مطب‌های استان نیز بیان کرد: ساعت کار مطب‌ها همانند گذشته است و تغییری نداشته و در ساعات بعدازظهر فعال هستند.

حیدری با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم خانه‌نشینی افراد، از مردم خواست تا از مراجعه  غیرضروری و غیر اورژانسی به مطب پزشکان خودداری کنند.

وی افزود: افراد باید بدانند هرچه در سطح جامعه کمتر حاضر شوند، شانس ابتلا به بیماری کرونا کمتر می‌شود، بنابراین اگر افراد مشکل جسمی دارند که می‌توانند تحمل کنند بهتر است مراجعه به پزشک را به تأخیر بیندازند و تنها برای کارهای ضروری به مطب مراجعه کنند.

این مسئول همچنین توصیه کرد: افراد قبل از مراجعه با مطب پزشک تماس داشته و از فعالیت کار مطب اطمینان حاصل کنند و هنگام مراجعه نیز رعایت فاصله با سایر افراد را داشته و حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه  اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۲۰۰ پزشک، دندانپزشک، داروساز، ماما، کارشناسان علوم آزمایشگاهی، کارشناسان پروانه دار ازجمله فیزیوتراپ ها، کارشناس تغذیه و ... عضو سازمان نظام پزشکی استان هستند.

کد خبر 500672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha