مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور کماکان ادامه دارد، گفت: روز جمعه ۲۹ فروردین‌ماه سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز دوشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب، برخی مناطق جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور و در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر نوار شمالی کشور بارش به شکل برف خواهد بود، تشریح کرد: روز سه‌شنبه بارش در نیمه شرقی کشور با کاهش نسبی دما همراه است. همچنین در برخی مناطق غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز نیز رگبار باران همراه با رعد و برق رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: روز چهارشنبه در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، به تدریج کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز پنج‌شنبه علاوه بر مناطق مذکور، گستره بارش به شرق و مرکز کشور می‌رسد، تصریح کرد:‌ از روز جمعه با نفوذ سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید آغاز می‌شود و به تدریج این شرایط جوی بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور را دربر می‌گیرد.  

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا دریای خزر مواج است و امروز شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری، در بعد از ظهر رگبار باران همراه با وزش باد، با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد و روز چهارشنبه صاف تا کمی ابری، با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 500666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha