مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد: تا کنون ۴۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۲ نفر از آنها فوت کرده‌اند و ۱۳ نفر از فوت‌شدگان رانندگان تاکسی در تهران بودند.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین، آمار رانندگان تاکسی مبتلا به کرونا ویروس در کل کشور در حالی ۴۰۰ نفر اعلام شده که بیش از ۳۰۰ نفر از این تعداد مربوط به رانندگان تاکسی در پایتخت است.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به ایرنا گفت: مردم برای شکایت از رانندگان تاکسی که از ابلاغ طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی برای سوار کردن حداکثر سه مسافر پیروی نمی‌کنند، می توانند در تهران با شماره تلفن ۱۸۸۸ و در دیگر شهرها با شهرداری‌ها تماس بگیرند.

وی از مردم خواست در اجرای طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور نیز همکاری داشته باشند و از سوار شدن بیش از سه نفر در خودروهای تاکسی خودداری کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا حدود  ۷۰ درصد از فعالیت تاکسیرانان کاسته شده است، گفت: بعد از فعالیت مجدد هم فعالیت آنها به ۶۰ درصد رسیده است و در عمل بخشی از فعالیت آنها خالی است و با مشکلات معیشتی مواجه می‌شوند.

وی افزود: با کاهش مسافران، قرار شد از سوی اتحادیه تاکسیرانی تدابیری اندیشده شود که یکی از آن تدابیر این است که مسافران کرایه یک نفری که حالا کمتر سوار تاکسی می‌شود را پرداخت کنند و در حقیقت این افزایش کرایه توسط مسافران هزینه سلامت خودشان است که پرداخت می‌کنند. البته این پیشنهاد در صورتی است این طرح تا پایان فروردین باشد و در صورت ادامه یافتن آن و طولانی شدن، باید مابه‌التفاوت کرایه از محلی دیگر جبران شود.

کد خبر 500659
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha